میزگرد بررسی توسعه ورزش‌های همگانی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها در ایرنا شهرکرد برگزار شد

شهرکرد – ایرنا - میزگرد تخصصی بررسی وضعیت ورزش‌های همگانی در کشور؛ چالش‌ها و فرصت‌ها روز چهارشنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این میزگرد علیرضا کلانتری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی خلیلی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی، امیر یگانه مسوول کمیته ورزش روزانه ، امیر جعفری رییس هیات ورزش‌ همگانی استان کرمان، مرتضی محمدیان رییس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

در این میزگرد چالش‌های فقر حرکتی، اضافه وزن، بیماری های پیرامون کم تحرکی، ورزش کارمندان، ورزش سامندان، بررسی فرصت‌های برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کشور با هدف مردمی کردن و رایگان سازی ورزش در دولت سیزدهم بررسی شد.

به گفته کارشناسان، یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی به شمار می‌رود که پس از بررسی‌های انجام شده و رفع مشکلات و چالش‌های حوزه ورزش همگانی به تصویب رسیده است.

هدف و اولویت اصلی برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی مردمی سازی و رایگان سازی ورزش است که در این راستا دستگاه‌های مختلفی مانند وزارتخانه آموزش و پرورش، کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت ورزش و جوانان همکاری می‌کنند.

مشروح این میزگرد به زودی بر روی سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به نشانی www.irna.ir در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، حدود ۵۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان دارد و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha