۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴
کد خبر: 85478091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید چین و پاکستان بر ارتقای سطح همکاری اقتصادی پکن و اسلام‌آباد

تهران-ایرنا- دیپلمات‌های ارشد چین و پاکستان در دیداری در پکن بر ارتقای سطح همکاری اقتصادی پکن و اسلام‌آباد تاکید کردند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امورخارجه چین، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در دیدار با اسحاق دار همتای پاکستانی خود، سفر او به پکن را پس از تصدی این مسئولیت، نشان‌ از توجه زیاد اسلام آباد به روابط دوجانبه خواند.

وی با بیان اینکه دوستی آهنین چین و پاکستان مورد حمایت مردم ۲ کشور است، افزود: پکن قاطعانه از اسلام‌آباد در حفاظت از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی و ایفای نقش بیشتر در امور بین المللی و منطقه ای حمایت کرده است و پاکستان نیز قاطعانه به سیاست اصل چین واحد پایبند بوده و بدون هیچ گونه شرطی در مورد مسائل مربوط به منافع اصلی ما از پکن حمایت کرده است.

وانگ تاکید کرد که ما معتقدیم نخست وزیر جدید پاکستان، دولت را وارد مرحله جدیدی از وحدت سیاسی، ثبات اجتماعی، امنیت قابل‌کنترل و توسعه پایدار خواهد کرد.

ابن مقام چینی تصریح کرد پکن و اسلام‌آباد دست در دست داده تا مشارکت راهبردی بین ۲ کشور را در راستای منافع مردم به سطح جدیدی ارتقا دهند.

وانگ یی همچنین گفت: چین در راستای ارتقای سطح طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان، ترویج این مشارکت راهبردی در هر شرایطی به یک شراکت با کیفیت، ایمن‌تر و قابل اعتمادتر و تسریع ساختن رابطه‌ای نزدیکتر پکن و اسلام‌آباد با آینده مشترک در این دوره جدید، تلاش‌ می‌کند.

وی افزود: ۲ طرف باید شتاب توسعه خوب همکاری عملگرا را حفظ کنند و توافقنامه چارچوب همکاری‌های صنعتی را هم اجرا کنند.

وانگ تصریح کرد: عزم چین برای تعمیق همکاری با پاکستان متزلزل نخواهد شد. شرکت‌های ما مایل به گسترش همکاری‌های ضدتروریسم و امنیتی با اسلام‌آباد است.

اسحاق دار وزیر امورخارجه پاکستان در دیدار با همتای چینی خود، اظهار داشت: اسلام‌آباد و پکن دوستان و برادران دارای اعتماد متقابل سیاسی محکم و دوستی عمیق هستند.

وی با بیان اینکه چین سنگ بنای سیاست خارجی پاکستان است، افزود: اسلام‌آباد به سیاست اصل چین واحد پابند است و قاطعانه از پکن در همه مسائل مربوط به منافع اصلی این کشور حمایت خواهیم کرد.

دار تصریح کرد: ما مشتاق گسترش همکاری‌های عملگرایانه بین پاکستان و چین در زمینه های مختلف، ارتقای سطح همکاری در راهگذر اقتصادی چین و پاکستان، هستیم.

وی ضمن بیان تسلیت مرگ پرسنل چینی در حمله تروریستی داسو، تاکید کرد که اسلام‌آباد در اسرع‌ وقت این موضوع را پیگیری خواهد شد و تمام تلاش خود را برای اطمینان از امنیت پرسنل و موسسات چینی در پاکستان به کار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha