شمار خانه‌های هلال کشور به هشت هزار باب رسید

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: سال گذشته حدود هفت هزار خانه هلال در کشور فعالیت می‌کردند که اکنون شمار این خانه‌ها به هشت هزار باب رسیده است.

«عباس احدپور» روز چهارشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و حاشیه جلسه با مسئولین شعب جمعیت هلال احمر استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آن منجر به توانمندسازی افراد، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود.

احدپور اضافه کرد: مکان خانه‌های هلال و تجهیز توسط حاکمیت انجام و آموزش به عهده جمعیت هلال احمر استان‌ها و تمام ساختار داوطلبانه محور است

مدیرکل دفتر خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: تشکیل خانه‌های هلال به مشارکت مردم زمان وقوع حادثه کمک می‌کند که به این ترتیب زمان طلایی از دست نمی‌رود از طرفی اطلاعات کامل در اختیار نیروهای امدادی پشتیبان و مدیریت بحران قرار داده می‌شود که به اعزم تیم‌های تخصصی و مورد نیاز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بیش از هفت هزار خانه هلال در کشور فعال است

وی اظهار کرد: مربیان تحت عنوان مروج برای آموزش افراد داوطلب اعزام می‌شوند و آموزش‌های ساده و قابل فهم برای همه گروه‌های سنی ارائه می‌کنند.

مدیرکل دفتر خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور خاطر نشان کرد: تجهیزات ساده و در دسترس برای آموزش در نظر گرفته می‌شود که به این طریق استقبال افراد بومی از آموزش‌ افزایش و از طرفی وسیله‌های امدادی قابل دسترسی باشد.

احدپور تاکید کرد: بومی‌سازی آموزش‌ها مورد توجه قرار دارد و برای هر منطقه باید بر اساس ساختار فرهنگی و اقلیمی انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha