۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85478079
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عامل فروش گونه‌های جانوری در فضای مجازی شهرستان مریوان دستگیر شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: فردی که با استفاده از شیوه های تبلیغاتی مختلف از طریق فضای مجازی اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله پرندگان می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

اقبال حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فرد متخلف که از مدتی قبل برابر گزارش‌های اعلامی و بررسی‌های انجام شده، در رصد یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان قرار داشت، با اعلام جرم و تشکیل پرونده قانونی، تحویل مقامات قضایی شد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه، فروش و معامله غیرقانونی حیات وحش با استفاده از فضای مجازی مشخص و محرز شد، افزود: با همکاری پلیس فتا این متخلف دستگیر و در محل چهار قطعه کبک و ۱۱ قفس چوبی کشف ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: در سال‌های اخیر بخشی از جرایم و فعالیت‌های قاچاقچیان حیات وحش به صورت سازمان یافته در فضای مجازی بوده و آنها غافل از این موضوع که فضای مجازی نیز به طور دقیق در رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان حفاظت محیط زیست با همکاری پلیس سایبری و دیگر نهادهای مسئول و همکار قرار دارد، به معامله می‌پردازند و در نهایت در دام قانون گرفتار می‌شوند.

حمیدی یادآور شد: برابر دستور مقام قضایی تحقیقات و بررسی‌های بعدی در خصوص این فرد، متعاملین، مخفیگاه و دیگر موضوعات وابسته ادامه دارد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha