شرکت های دانش بنیان از مزایای قانون جهش تولید استفاده کنند

تبریز - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل شرکت های دانش بنیان موجب سر و سامان بخشیدن به نخبه ها شده و باید این شرکت ها تقویت شوند و در این راستا می توانند از مزایای قانون جهش تولید استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، «علیرضا منادی»، روز چهارشنبه در اولین همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تاکید بر استفاده از فناوری های نوین در حوزه عمران و صنعت ساختمان سازی، یادآور شد: در سال ۱۳۸۹ مجلس با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، دغدغه مربوط به تشکیل شرکت های دانش بنیان را رفع کرد و بر این اساس اکنون ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند.

وی، با بیان اینکه دانش بنیان ها آخرین زنجیره تامین آموزش در کشور هستند، افزود: با ایجاد زنجیره های تامین دانش برای تبدیل علم به محصول در بخش های مختلف مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها، ۱۰۰ سال عقب ماندگی در این حوزه در مدت چهار سال جبران شد.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر یادآور شد: در این زمینه ۱۴ قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و بر این اساس یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد ریال معادل ۱۲ درصد بودجه دولت به این بخش اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه نخبه ها باید در کشور مورد حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: تولید و گسترش فناوری های نوین در کشور بیشتر به دست نخبه ها انجام شدنی است و در این راستا باید ارزش و قدر آن ها را دانست.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انرژی، برق، محیط زیست، آب، راه و بهداشت از جمله ملزومات یک زندگی شهری سالم و استاندارد در کشور است، گفت: با استفاده از توان نخبگان باید از فناوری های نوین در این حوزه ها استفاده کرد.

منادی، هوش مصنوعی را از فناوری های نوین در دنیا اعلام کرد و ادامه داد: پژوهشگران کشور ما در زمینه نانوتکنولوژی کارهای خوب و زیادی انجام داده اند و در نانوپزشکی و نانوکشاورزی در رتبه های اول تا سوم دنیا قرار داریم.

آماده حمایت قانونی از نخبگان هستیم

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون آماده حمایت از دانشمندان و نخبگان و پیگیری پیشنهادات نخبه ها برای تبدیل به قانون در مجلس شورای اسلامی است.

منادی، با تاکید بر ارزش گذاری به نخبگان، اظهار کرد: توسعه و رونق فناوری های نوین در کشور مهم است و باید بسترهای لازم در این زمینه فراهم شود.

اولین همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران به مدت ۲ روز با حضور اساتید و دانشجویان این رشته تحصیلی در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جریان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha