رکورد حیرت‌انگیز پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ رویای هفتمین قهرمانی برای سرخ‌پوشان

تهران- ایرنا- با قطعی شدن نایب قهرمانی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ بیست و سوم، این تیم به یک رکورد خارق‌العاده رسیده است.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر هوادار تهران را شکست دهد و با ۵۹ امتیاز همچنان در رده دوم جدول قرار گیرد تا همچنان رقابت قهرمانی بین این تیم با استقلال در صدرجدول ادامه داشته باشد.

سپاهان اصفهان که یکی از بخت‌های قهرمانی در لیگ بیست و سوم قلمداد می‌شد، در هفته‌های اخیر نتوانست روند خوب خود را همچون ابتدای فصل حفظ کند و در هفته بیست و هفتم برابر مس رفسنجان به تساوی یک بر یک رسید تا ۴۸ امتیازی شود و در رده سوم قرار بگیرد. حالا در شرایطی که ۳ هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده فاصله دو تیم پرسپولیس و سپاهان در رده دوم و سوم به ۱۱ امتیاز رسیده تا بدین ترتیب نایب قهرمانی سرخ‌پوشان در این فصل قطعی شود.

با قطعی شدن نایب قهرمانی پرسپولیس ضمن اینکه این تیم جواز حضور در لیگ نخبگان آسیا را کسب کرد، موفق شد به یک رکورد حیرت‌انگیز نیز برسد. سرخ‌پوشان با این اتفاق حالا ۹ فصل متوالی‌ است که فصل را با قهرمانی یا نایب قهرمانی به پایان می‌رسانند. تا کنون هیچ یک از تیم‌های لیگ برتری به این رکورد دست پیدا نکرده‌اند.

رکورد حیرت‌انگیز پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ رویای هفتمین قهرمانی برای سرخ‌پوشان

سرخ‌پوشان در لیگ پانزدهم در رقابتی‌ شانه‌به‌شانه با استقلال خوزستان و فقط بخاطر تفاضل گل جام قهرمانی را به حریف خوزستان دادند و به نایب قهرمانی رسیدند. این تیم در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم به همراه مربی کروات خود یعنی برانکو ایوانکوویچ به مقام قهرمانی رسید. بعد از این قرمزها در لیگ نوزدهم و بیستم با یحیی گل‌محمدی به مقام قهرمانی رسیدند و در لیگ بیست و یکم باز با همین مربی بعد از استقلال به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کردند. پرسپولیس فصل گذشته نیز در شرایطی که تا پایان هفته بیست و هفتم در رده سوم قرار داشت با عملکردی فوق‌العاده با کنار زدن استقلال و سپاهان به قهرمانی لیگ رسید تا در ۸ دوره اخیر لیگ به ۶ عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha