۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 85477904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین نرخ تورم نقطه به نقطه در فارس روند کاهشی داشته است

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: کنترل و نظارت های مستمر موجب شد بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، میانگین نرخ تورم نقطه به نقطه در این استان روند کاهشی و در نرخ تورم سالانه بین استان‌های کشور رتبه هشتم و در نرخ تورم ماهانه (اسفند ۱۰۴۲) رتبه هفتم را کسب کند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، حسن شیخ نیا افزود: اجرای ۲ طرح ‘از مزرعه تا سفره’ و ‘هفت واره’ به رغم حضور میلیونی گردشگران و هموطنان در فارس به ویژه کلان شهر شیراز موجب شد افزون بر ۸۰۰ فروشگاه منتخب نسبت به عرضه محصولات اساسی و مورد نیاز مردم اقدام کنند.

او ادامه داد: اجرای این ۲ طرح موجب شد برخی از کالاهای مصرفی با ۳۵ درصد تخفیف در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: چند اقدام اساسی در برنامه‌های معاونت اقتصادی استانداری فارس قرار دارد تا بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل‌های استان در حوزه سرمایه گذاری و بهره برداری از واحدهای موجود بیش از گذشته استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: از جمله برنامه‌های این معاونت می‌توان به ایجاد هماهنگی و رویکرد هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی اشاره کرد که بر اساس آن دستگاه‌ها مکلف شدند نسبت به بررسی و ارائه راهکار برای فعالیت‌های اقتصادی با اولویت و چابکی لازم اقدام کنند.

شیخ نیا افزود: در گام بعد، برنامه‌ریزی و دعوت از هلدینگ ها، شرکت‌ها و نهادهای بزرگ سرمایه‌گذاری، مالی و بانک‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری یا تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان در دستور کار است که در همین راستا با حضور در دفاتر بانک‌های کشوری در سال گذشته و جاری، شاهد همکاری‌های بسیار خوبی بوده‌ایم و توانسته‌ایم سهمیه مناسبی از اعتبارات بانک‌های کشوری را برای تکمیل و اجرای پروژه‌های استان اخذ کنیم.

وی ادامه داد: تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در پایان سال گذشته باعث شد که رتبه استان فارس در حوزه جذب منابع تسهیلات تکمیلی از رتبه ۳۰ در آبانماه سال گذشته به رتبه هشت در پایان سال ۱۴۰۲ ارتقا یابد.

او اظهار کرد: با حضور مدیران ملی در استان در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون یورو سهم ارزی به واحدهای استان اختصاص یافته و در سفر اخیر مدیرعامل شستا به فارس، مقرر شد علاوه بر تکمیل و راه‌اندازی فاز اول کارخانه سیمان خرامه تا دهه فجر امسال، نسبت به بهره برداری کل پروژه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۴ اقدام شود.

میانگین نرخ تورم نقطه به نقطه در فارس روند کاهشی داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: همچنین تا آذر ماه امسال کارخانه جدید پشم شیشه افتتاح و کل فعالیت واحد قدیمی کارخانه به محل جدید واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز منتقل و مطالبه عمومی مردم شیراز در خصوص انتقال این ۲ کارخانه که برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده پاسخ داده خواهد شد.

شیخ نیا افزود: همچنین به منظور توسعه متوازن منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار، یک واحد تولید الیاف شیشه توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در شهرستان بیضاء ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: ایجاد واحد تولید دارو در شهر سلامت شیراز و سرمایه‌گذاری در صنعت تولید شیر از دیگر توافق‌های صورت گرفته با مدیر عامل شستا است که به منظور پیگیری مجدانه و رفع موانع موجود و تسریع در اجرای این پروژه ها مقرر شد ضمن معرفی نماینده تام الاختیار در استان فارس، پروژه‌های این شرکت در استان هر ۴۵ روز توسط مدیرعامل این مجموعه مورد بازدید قرار گیرد.

وی، با اشاره به سفر هفته گذشته مدیرعامل ایران خودرو به فارس گفت: در این سفر مشکلات بین این شرکت و شرکت‌های آی تی ام سی، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شهرداری شیراز پیگیری و تصمیمات مهمی در راستای تحقق شعار سال اتخاذ شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha