۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85477887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنگوی آنروا: رفح به شهر ارواح تبدیل شده است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85477887
سخنگوی آنروا: رفح به شهر ارواح تبدیل شده است

تهران-ایرنا- سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در توصیف وضعیت شهر رفح گفت: بخش‌های بزرگی از این شهر اکنون به «شهر ارواح» تبدیل شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل گاردین، لوئیس واتریج (Louise Wateridge) که خود در رفح بسر می برد، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: خانواده ها در جنوب رفح تا حد ممکن به سمت غرب این شهر حرکت کرده اند.

سخنگوی آنروا: رفح به شهر ارواح تبدیل شده است

وی وضعیت داخل این شهر را مانند شهر ارواح توصیف کرد و افزود: دشوار می توان باور کرد که بیش از یک میلیون نفر تا همین هفته پیش در این شهر پناه گرفته بودند.

در پیام این مقام آنروا آمده است: خانواده‌ها تا آنجا که ممکن است به سمت غرب حرکت کرده‌اند و اکنون به ساحل و در امتداد ساحل رسیده‌اند. امروز با گلوله باران نیروی دریایی از خواب بیدار شدم.

گاردین نوشت: بعد از هشدار (رژیم) اسرائیل درباره تخلیه مناطق غرب و مرکز رفح قبل از حملاتی که به نظر می رسد آغازگر دور جدید جنگی خونین است، بین ۳۶۰ تا ۵۰۰ هزار خانواده فلسطینی در هفته گذشته از رفح فرار کردند.

در شمال این شهر، نیروهای صهیونیستی عملیات هایی را در روزهای گذشته انجام دادند و گزارش هایی درباره نبردهای شدید در چندین هفته در این منطقه منتشر شده که نشان می دهد این درگیری ها منجر به کوچ اجباری ۱۰۰ هزار نفر دیگر شده است.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل از تشدید فعالیت های نظامی در رفح و اطراف آن توسط نیروهای دفاعی اسرائیل وحشت زده است.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تایید کرد.

ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha