۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85477849
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در گیلان اجرایی شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبر: 85477849
طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در گیلان اجرایی شد

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرایی شدن طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان خبر داد و گفت‌: اجرای این طرح بسیار ارزشمند سوی دولت سیزدهم و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان در حال اجراست و خدمات لازم به این جمعیت داده می شود.

دکتر محمدتقی آشوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۷ شهریور ویژه کودکان در رشت مرکز گیلان اشاره کرد و افزود: هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و سایر بیمارستان‌های دولتی گیلان با مجموع ۳۶۵ تخت ویژه کودکان رایگان است.

وی عنوان کرد: در این بیمارستان‌ها هزینه درمان کودکان زیر هفت سال شامل؛ بستری، عمل جراحی، انجام سی تی اسکن، MRI، رادیولوژی، پاراکلینگ و آزمایشگاه رایگان است.

رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیات دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha