۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85477787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری خزر در سرخرود آغاز شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85477787
تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری خزر در سرخرود آغاز شد

ساری- ایرنا – رئیس هیئت دوچرخه‌سواری مازندران گفت: بیست‌ویکمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری خزر صبح امروز با حضور ۴۵ دوچرخه‌سوار از سه تیم خارجی و هفت تیم داخلی در رده سنی جوانان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، صابر اکبرزاده روز چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری خزر اظهار کرد: رکاب‌زنانی از ایران، ازبکستان، ارمنستان و عراق امروز صبح با حضور در شهر سرخرود و خط آغاز بیست‌ویکمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری خزر که پس از ۱۱ سال وقفه بار دیگر از سر گرفته شد، رقابت خود را برای کسب جوایز برترین‌های این تور آغاز کردند.

وی افزود: دوچرخه‌سواران ایرانی و خارجی در بیست‌ویکمین دوره دوچرخه‌سواری تور بین‌المللی خزر که با عنوان گرامیداشت ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید سرافراز استان مازندران از امروز -چهارشنبه- تا جمعه -۲۸ اردیبهشت- برگزار می‌شود در سه مسیر به مسافت مجموع ۳۰۰ کیلومتر با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، صنعت مس رفسنجان، فاریس خراسان، مازندران الف و ب، البرز و آذربایجان شرقی رکاب‌زنانی به این تور بین‌المللی فرستاده‌اند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری مازندران درباره مسیرهای در نظر گرفته شده برای این تور بین‌المللی اظهار کرد: این تور بین‌المللی در مسافتی ۳۰۰ کیلومتری طی سه مرحله در شهرهای سرخرود، فریدونکنار و نور برگزار می‌شود.

اکبرزاده با بیان این‌که مازندران ظرفیت برگزاری مسابقات و تورهای بزرگتر را نیز دارد، درباره جوایز این دوره از مسابقات نیز گفت: جوایز دلاری خوبی برای نفرات برتر در نظر گرفته شده و در مجموع حدود پنج هزار دلار جایزه به نفرات برتر اهدا می‌شود.

به گزارش ایرنا، تور بین‌المللی استقامتی و جاده‌ای دوچرخه‌سواری خزر یکی از معتبرترین مسابقات دوچرخه‌سواری کشور و منطقه به شمار می‌رفت که تا کنون ۲۰ دوره از آن برگزار شد و آخرین دوره برگزاری آن سال ۱۳۹۲ رقم خورد. علت توقف این تور در سال ۱۳۹۲ و پس از دوره‌های متمادی برگزاری آن، نبود زیرساخت مناسب از جمله پیست تمرینی، ‌منابع مالی و زیرساخت‌های جاده‌ای اعلام شده بود.

بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری تور خزر پنجم مهر ۱۳۹۲ با حضور ۹ تیم خارجی ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، مالزی، سوریه و عراق و ۶ تیم داخلی برگزار شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha