۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85477758
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران در دست اجراست

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85477758
۱۲ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران در دست اجراست

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: ۱۲ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی مهران با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در دست اجراست.

"سید زاهدین چشمه خاور" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته ظرف مدت ۲۵ روز، پنج هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی مهران احداث شد که امسال هم ادامه این کار توسط پیمانکار آغاز شده است.

وی افزود: اقدامات اضطراری در داخل محوطه پایانه مرزی مهران انجام شد که امسال طرح اجرای کف‌پوش محوطه این پایانه به صورت دائمی به طول ۱۲ هزار مترمربع به پیمانکار واگذار خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: مسیر جاده به طرف مرز و پایانه شهید سلیمانی توسط راه و شهرسازی از چهار بانده به ۶ بانده شدن در حال انجام است.

چشمه خاور بیان کرد: محوطه پابانه برکت که برزرگترین پایانه مسافری کشور است سال گذشته به مساحت ۴۶ هکتار آسفالت شد، امسال نیز سه هزار سایبان و تجهیز برخی سایبان‌ها جهت استراحت زائران در این پایانه در دست اقدام است.

۱۲ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران در دست اجراست

وی اضافه کرد: سال گذشته هشت کیلومتر باقی مانده از چهارخطه شدن جاده ایلام - مهران و پل‌های این مسیر تکمیل شد و این اقدام باعث شد تا گره ترافیکی ۱۶ ساعته سال‌های گذشته برطرف شود و تردد در این مسیر به سهولت انجام گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ادامه داد: انعقاد قرارداد ۴۷۰ میلیارد ریالی جهت نصب ۷۲دوربین در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، مرز بین‌المللی مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

در ایام اربعین سال گذشته بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از مهران تردد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha