۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85477737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با آفت سن در ۳۷ هزار هکتار از گندمزارهای خدابنده آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: مبارزه با آفت سن گندم مادر به عنوان یکی از آفات مهم در بیش از ۳۷ هزار هکتار از اراضی تحت کشت این محصول راهبردی در خدابنده آغاز شد.

علیرضا اسدالهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادر کم هزینه و بسیار تاثیرگذار است، افزود:‌ این میزان گندمزارهای تحت مبارزه با آفت سن مادر ۲۵ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان خدابنده را تشکیل می دهد.

وی یادآور شد: برای تسهیل در امر سم پاشی گندمزارها ۱۸۰ دستگاه سمپاش توربولاینر برای سم پاشی این اراضی در شهرستان به کارگیری شده است.

اسدالهی اظهار داشت: گندمزارهای شهرستان خدابنده به عنوان انبار غله استان زنجان محسوب می شود از همین روز حفظ و مراقبت از کیفیت و سلامت این محصول راهبردی باید مورد توجه و اهتمام جدی کشاورزان باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان خدابنده به کشت گندم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان نیز به کشت گندم آبی اختصاص یافت از این میزان حدود ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی خدابنده با بیان اینکه این شهرستان در استان زنجان بیشترین تولید محصولات گندم را دارد، اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد گندم استان در این شهرستان کشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با مراقبت های انجام شده، گندم تولیدی در شهرستان خدابنده طی سال زراعی گذشته کمترین سن زدگی را داشت به طوریکه این میزان کمتر از نیم درصد و در حد صفر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha