۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 5544
کد خبر: 85477717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبر خوش ضرغامی برای صادر کنندگان صنایع دستی

تهران- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: بنا به مصوبه هیات دولت ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت مصوبه بسیار خوبی در ارتباط با صادرات صنایع دستی صورت گرفت که خبر بسیار خوشی برای همه فعالان صنایع دستی است.

وی افزود: پیشنهاد کردیم که ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان باشد. صادر کنندگان صنایع دستی می‌توانند فارغ از هرگونه عوارض و به هر میزان که می‌خواهند به صادرات صنایع دستی بپردازند به این صورت که از این پس ارز حاصل از صادرات صنایع دستی در اختیار صادر کنندگان آن است و نیازی به ورود به سامانه‌ها ندارد.

ضرغامی تاکید کرد: در این مورد بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی همکاری بسیار خوبی انجام دادند و امروز بندی تصویب شد که بر اساس آن بخشی از صنایع دستی که از نظر ارزش مواد اولیه ارزش بالایی ندارند نیاز به پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارز صادراتی ندارند.
این بدان معناست که فعالان صنایع دستی زمینه بسیار گسترده‌ای برای صادرات در اختیار خواهند داشت و به هر میزان که بخواهند می‌توانند صادرات صنایع دستی با کد صفر داشته باشند و ارز آن نیز در اختیار خودشان است البته تبصره‌ای در ارتباط با برخی از صنایع دستی که مواد اولیه ارزشمند دارند مثل نقره و یا مس به جای به جای صفر با ۲۰ درصد انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مابقی صنایع دستی که بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ایرانی به تولید آن اشتغال دارند با زمینه بسیار خوبی صادر و قطعا به میزان صادرات آنها افزوده خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha