سهرابیان: نمی‌خواهیم محتاج افرادی که عِرق ملی ندارند باشیم

تهرنا- ایرنا- رئیس فدراسیون قایقرانی با گلایه از پیمانکار خوابگاه شماره ۲ آزادی گفت: خوابگاهی برای معلولان می‌سازیم تا دیگر محتاج افرادی که عِرق ملی ندارند، نباشیم.

علیرضا سهرابیان در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که مشکل سعید حسین‌پور چه بود که پس از بازگشت از مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک مجارستان در فرودگاه از پیمانکار خوابگاه شماره دو ورزشگاه آزادی گلایه کرد و ناراحت بود، اظهار داشت: با وجود پیگیری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اما پیمانکار این مجموعه به ورزشکار ویلچری ما کمکی نکرد. هر چند اسکان ورزشکاران پاراکانو و تمام رشته‌های پارایی زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک است، نه ما.

وی افزود: ما باید برای بچه‌های ویلچری محل اسکانی در نظر بگیریم که مخصوص به خودشان باشد. مخصوصا آنهایی که فلج نخاعی هستند باید سرویس خاصی داشته باشند. اکثر فدراسیون‌ها چنین چیزی ندارند. ما برای آنکه سعید را برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو آماده کنیم نیاز به خوابگاه داشتیم. با پیگیری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، فدراسیون قایقرانی اقدام کرد تا خوابگاهی را در اختیار سعید قرار دهند.

رئیس فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: اما پیمانکار خوابگاه شماره ۲ ورزشگاه آزادی کمکی به ما نکرد و هر بار ایراد می‌گرفت. یک بار گفت که ما رمپ برای عبور ویلچر نداریم و ما گفتیم خودمان می‌سازیم. بار دیگر گفت سرویس بهداشتی خراب است و سرزده رفتیم و دیدیم سرویس بهداشتی کار می‌کند و خوابگاه را اجاره داده بودند. در واقع مدیر این خوابگاه اتاق‌ها را اجاره داده بود اما به ورزشکار ما اتاق نمی‌داد و اصلا دلیل آن را نمی‌گفت.

وی ادامه داد: فدراسیون قایقرانی چون رستوران دارد به ورزشکار غذا می‌دهد؛ اما ما خوابگاه مخصوص ورزشکاران توان‌یاب نداریم. پیمانکار این خوابگاه گفت خوابگاه با غذا است و چون شما به ورزشکاران‌تان غذا می‌دهید خوابگاهی هم در اختیار او باید نمی‌گذاریم. در واقع اتاق داشتند اما به ما نمی‌دادند. وقتی دیدیم کاری پیش نمی‌رود، کانکس مجهزی با دو اتاق، یخچال، تلویزیون و حتی وسایل مخصوص به ویلچر تهیه و تجهیزات آن را کامل کردیم.

سهرابیان گفت: به همین دلیل سعید در فرودگاه گلایه کرد. مسئول خوابگاه اصلا ملی فکر نکرد و تنها گلایه می‌کنند که پول نیست. ملی فکر کردن ارزش زیادی دارد. برای همین سعید از همه به جز این پیمانکار تشکر کرد. به امید خدا ما یک خوابگاه برای معلولان می‌سازیم تا دیگر محتاج افرادی که عِرق ملی ندارند، نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha