وزیر فرهنگ: دومین جشنواره فیلم شانگهای در تهران برگزار شود + فیلم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به صورت برخط در بیست‌ویکمین اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای سخنرانی می‌کرد، پیشنهاد داد: دومین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در تهران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیست‌ویکمین اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای صبح روز چهارشنبه -۲۶ اردیبهست- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت برخط از محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

اسماعیلی در این ارتباط برخط به این اجلاس گفت: امروز در حالی کنار هم جمع شدیم که دنیا با چالش‌های مختلف فرهنگی، انسانی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها چالش فرهنگی و انسانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تلاش غرب بر انحراف در فرهنگ تمدنی و پیشرفت در این امور است که با فرهنگ منحرفانه ناشی از غرب خود را جلوه دهند؛ این در حالی است که کشورهای عضو شانگهای که امروز نمایندگان آنها در این جلسه حضور داشتند، صاحب فرهنگ ریشه‌داری هستند که از پس همه این‌ فراز و نشیب‌های فرهنگی جان سالم به در برده‌اند.

ظلم رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار شده است

اسماعیلی ادامه داد: باید بکوشیم جلوه‌های فرهنگ والای با اصالت کشورهای مشرق زمین و عضو شانگهای که از یک قدمت بالایی برخوردار است را درست و دقیق معرفی کنیم. منشور حقیقی ما قرآن است که می‌فرماید«ما شما را از یک مرد و زن قرار دادیم و گرامی‌ترین شما با تقواترین شماست»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فرهنگ، سنن و آداب مشترک به عنوان رشته‌های ناگسستنی عامل وحدت و اشتراک بین ملت‌ها است و می‌تواند عامل نزدیکی و منشا ثمرات نیکی باشد؛ چالشی که مردم جهان با آن مواجهند اکنون ظلم رژیم صهیونیستی است که بر همگان آشکار شده و همه ما موظفیم در مقابل این هجمه از وحشی‌گری و قتل عام واکنش نشان دهیم و از تخریب ملت‌ها توسط این رژیم ممانعت کنیم.

مظلومیت را از سیمای فرهنگی سازمان شانگهای بزداییم

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: برای این راهی بهتر از همکاری و تعامل بین کشورهای مان وجود ندارد؛ جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با سابقه تمدنی چند هزار ساله آماده همکاری فرهنگی و هنری در قالب کشورهای شانگهای و دو جانبه است.

وی افزود: هر کدام از ما نقش موثری در تکمیل پازل فرهنگی داریم و هرکدام از ما می‌توانیم مهجوریت و مظلومیت را از سیمای فرهنگی سازمان شانگهای بزداییم؛ باید در ابتدا قدرت خودمان را بشناسیم و سپس دنیا را متوجه عظمت مان کنیم. امروز متاسفانه قدرت رسانه ای در دست کسانی است که برای منافع خود هر دروغی را منتشر می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو پیشنهاد عملی را از طرف جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری تقدیم می کنم؛ اول اینکه دومین جشنواره بین المللی فیلم سازمان همکاری شانگهای در تهران برگزار شود و دوم،‌ پیشنهاد می کنم «اتحادیه فیلم سازمان همکاری های شانگهای» تشکیل شود. زیرا فیلم و اثر نمایشی همیشه حلقه وصل بوده و هست و می‌تواند اهداف فرهنگی مان را هرچه بهتر و موثرتر به نمایش درآورد.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha