بهره‌مندی ۶ هزار و ۸۰۵ خانوار ایلامی از طرح جهاد آبرسانی

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به بهره‌مندی ۶ هزار و ۸۰۵ خانوار ایلامی از طرح جهاد آبرسانی، گفت: پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح در استان ۷۳/۹ درصد است.

" محمد محمدی" روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا، با اشاره به اقدامات جهاد آبرسانی در روستاهای استان ایلام، اظهار کرد: ۱۰ شهرستان و ۱۲۸ روستای استان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با بیان اینکه با اجرای کامل این طرح، ۶ هزار و ۸۰۵ خانوار در نقاط مختلف استان از آب شرب پایدار برخودار می‌شوند، افزود: ۲۱ هزار و ۷۶۶ نفر در مجموع از اجرایی این طرح در نقاط مختلف به ویژه مناطق روستایی استان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح در استان ۷۳/۹ درصد است، ابراز کرد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح، پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه تا کنون ۵۰ روستای استان از طرح جهاد آبرسانی بهره‌مند شده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی در سطح ۴۵ روستای این استان در جریان است.

محمدی ابراز کرد: حفاری ۲ حلقه چاه، بهسازی ۳ دهنه چشمه و ایجاد پنج ایستگاه پمپاژ از جمله اقدامات انجام شده برای اجرای طرح جهاد آبرسانی است.

وی افزود: این طرح شامل ۲۴۹ کیلومتر خطوط انتقال، ۴۳۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۷ مخزن به حجم ۱۲ هزار و ۵۵۰ متر مکعب آب است.

به گزارش ایرنا، طرح جهاد آبرسانی طی تفاهم نامه بین وزارت نیرو و سازمان بسیج سازندگی در سطح کشور برای مقابله با تنش آبی و رفع مشکل آب شرب روستاهای محروم در حال اجرا است.

تا کنون ۱۹۹ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۲۳۰ کیلومتر شبکه توزیع، حفر ۲ حلقه چاه و بهسازی یک دهنه چشمه در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی در این استان اجرا شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha