تدوین سند چشم انداز معدنی خراسان جنوبی ضرورت دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: لازم است سند چشم انداز معدنی استان براساس آخرین مطالعات معدنی و وضعیت آمایش سرزمین تدوین شود.

احمد پروین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سند به مثابه یک سند بالادستی باید در سیاستگذاری‌های توسعه استان تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: اقداماتی در سال‌های گذشته از جمله جمع آوری اطلاعات اولیه با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن استان انجام شده که لازم است تکمیل و به‌روز رسانی شود.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: این سند با همکاری بخش خصوصی، دولتی، نخبگان و دانشگاهیان هرچه سریعتر تدوین شود تا از برخی بلاتکلیف‌ها در زمینه توسعه معادن رهایی پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه تدوین سند چشم انداز نقش موثری در تعیین اولویت‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ای دارد، بیان کرد: همچنین در این سند اولویت‌های سرمایه گذاری در هر کدام توانمندی‌های معدنی استان مشخص خواهد شد.

پروین افزود: خراسان جنوبی به عنوان استان معدنی کشور با ذخیره شناسایی شده هفت میلیارد تن است، در مرکز استان و شهرستان‌ها هیچ نماد معدنی ندارد.

وی تصریح کرد: ۳۰ سال است در استان کار اکتشاف معدن انجام می‌شود اما هنوز یک دیتابیس (پایگاه داده) متمرکز نداریم و بخش معدن نمی‌تواند توانمندی‌های خود را ارائه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha