۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۵
کد خبر: 85477518
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دادستان تهران:

۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۵
کد خبر: 85477518
۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در یک عملیات ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در تهران کشف و از توزیع آن در کشور جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، علی صالحی افزود: با اقدامات دادستانی تهران و انجام کار اطلاعاتی از سوی سازمان اطلاعات تهران و عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، باند تشکیلاتی و سازمان‌یافته تهیه و توزیع ماده مخدر شیشه که اقدام به وارد کردن مواد مخدر به کشور می‌کردند، شناسایی و حدود ۴۰۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع شیشه از آن‌ها کشف شد.

صالحی اظهار داشت: اعضای این باند، پس از جاسازی محموله مواد مخدر به‌صورت کاملا حرفه‌ای، آن را به پایتخت منتقل و سپس به سراسر کشور و کشورهای دیگر ارسال می‌کردند.

وی اضافه کرد: در عملیات کشف محموله مواد مخدر، ۲ نفر از اعضای این باند سازمان‌یافته بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، در قانون مجازات حمل مواد مخدر شیشه متناسب با نوع و مقدار آن معین شده است. مطابق ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر، مجازات جرم حمل مواد مخدر شیشه شلاق، جریمه نقدی، حبس و اعدام خواهد بود. هر کدام از این مجازات‌ها بر اساس میزان موادی که حمل شده و نوع آن تعیین شده است.

مطابق ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر اگر کسی مت آمفتامین (شیشه) را حمل کند، چنانچه میزان این مواد ۱ تا ۵ سانتی گرم باشد، مرتکب به جزای نقدی ۱۵ میلیون ریال تا ۳۵ میلیون ریال و ۲۰ تا ۵۰ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

چنانچه میزان مواد مخدری که حمل شده ‌است، بیش ‌از ۵ سانتی گرم تا ۱ گرم باشد، مطابق قانون جدید مجازات حمل مواد مخدر شیشه، مرتکب به جزای نقدی ۳۰ تا ۹۰ میلیون ریال و تا ۷۰ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

در صورتی ‌که میزان ماده مخدر بیش ‌از ۱ گرم تا ۴ گرم باشد، حکم حمل مواد مخدر شیشه برای مرتکب ۲ تا ۵ سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

اگر این میزان مواد ۴ تا ۱۵ گرم باشد، حکم حمل مواد مخدر شیشه برای مرتکب جزای نقدی از ۲۰۰ تا ۵۵۰ میلیون ریال و ۵ تا ۸ سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود.

ممکن است میزان ماده مخدری که حمل شده است، بیش‌ از ۱۵ گرم تا ۳۰ گرم باشد. در این حالت مرتکب به حبس از ۱۰ تا ۱۵ سال و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی از ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال محکوم شود.

بر اساس قانون مجازات حمل مواد مخدر شیشه در صورتی ‌که میزان ماده مخدر شیشه که حمل شده ‌است، بیش ‌از ۳۰ گرم باشد، مرتکب به اعدام محکوم خواهد شد همچنین تمام اموالی که از این جرم به دست می‌آید نیز مصادره می‌شود.

مطابق ماده ۱۸ قانون مبارزه با مواد مخدر اگر کسی برای ارتکاب جرم حمل مواد مخدر شیشه اشخاصی را اجیر کند، چنانچه مجازات جرم حبس ابد باشد، او به اعدام محکوم و مصادره اموال محکوم خواهد شد. در سایر موارد این شخص به حداکثر مجازات حمل مواد مخدر شیشه محکوم می‌شود. فردی که رئیس باند یا سرکرده‌ یا رئیس شبکه باشد، به اعدام محکوم خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha