دولت سیزدهم ۵۰۶ کلاس درس در استان بوشهر احداث کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید تا سال ۱۴۰۲، ۳۰۶ کلاس درس ساخته شود و خوشبختانه تا پایان سال گذشته با همت دولت سیزدهم ۵۰۶ کلاس درس ساخته شد.

به گزارش ایرنا؛ ابراهیم احمدی شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از سند چشم‌انداز نوسازی مدارس استان بوشهر اظهار کرد: در این زمینه یک بانک اطلاعاتی کامل در خصوص نیازهای آموزشی تدوین شد.

وی افزود: نیاز استان بوشهر، احداث یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس است که تا پایان سال گذشته ۵۰۶ کلاس درس ساخته شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده با استانداری بوشهر، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز طرح های این تفاهم نامه از محل اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات ملی تأمین می شود.

احمدی بیان کرد: دولت سیزدهم مصمم به جمع آوری مدارس کانکسی در استان بوشهر است و در کنار اعتبارات ملی و استانی از توان خیرین حقیقی و حقوقی استفاده می کند.

وی یادآور شد: بزرگترین مدرسه شهر بوشهر با زیربنای یکهزار و ۷۰۰ مترمربع در شهر بوشهر در حال ساخت و هزینه آن توسط خیر تأمین شده است.

۱۴۰ مجتمع آموزشی استان بوشهر تکمیل می‌شود

استاندار بوشهر گفت: امسال در حوزه مدرسه‌سازی یک حرکت بی‌نظیری را شروع خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم ۱۴۰ مجتمع آموزشی را به اتمام برسانیم.

احمد محمدی‌زاده افزود: در راستای سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تمرکز و جهت دهی اعتبارات استان در حوزه آموزش و پرورش در بخش های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

فرهنگ مدرسه سازی توسط خیرین فراموش نشود

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان بوشهر گفت: حتی اگر دولت بودجه مدرسه ساختن را نداشته باشد نباید این فرهنگ کمک در مدرسه‌سازی به فراموشی سپرده شود.

امیر حریری افزود: همه خیرین با رغبت و اخلاص کامل دارایی خود را در این زمینه هزینه می‌کنند تا این فرهنگ را ترویج دهند.

وی اضافه کرد: تمامی خیرین درس‌آموخته مکتب امام علی (ع) هستند همانگونه که حضرت، با وجود روزه بودن، افطار خود را به نیازمندان می‌داد.

در این جشنواره که تفاهم‌نامه ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه توسط خیر «ابوذر طاهری‌پور» به امضا رسید، از کتاب خیّر مدرسه‌ساز «حاج حسین زارعی» رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha