۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85477449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امواج بارشی از زنجان عبور می‌کند

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبر: 85477449
امواج بارشی از زنجان عبور می‌کند

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امواج ضعیف بارشی از فردا /پنجشنبه / از این منطقه عبور خواهد کرد که موجب افزایش پوشش ابرها و سرعت وزش باد به خصوص در بعدازظهر خواهد شد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی آسمان استان امروز عمدتا صاف خواهد بود، افزود:‌ این شرایط جوی در ساعات بعدازظهر با وزش باد ملایم همراه می‌شود.

وی یادآور شد: با افزایش پوشش ابر در آسمان مناطق مختلف استان احتمال بارش های پراکنده باران در برخی مناطق استان وجود خواهد داشت.

سلطانی اظهار داشت: روزهای جمعه و شنبه هفته آینده نیز این وضعیت جوی حاکم خواهد بود و وزش باد لحظه ای نسبتا شدید در ساعات بعدازظهر و بارش های پراکنده باران پیش بینی شده است.

وی با اشاره به نوسانات دمایی در نواحی مختلف استان، گفت: تا صبح جمعه دمای استان به طور نسبی افزایش می یابد و از صبح شنبه با کاهش نسبی همراه می‌شود.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و ۲۱ درجه، ابهر ۶ و ۲۱ درجه، خرمدره هفت و ۲۲ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۵ درجه، قیدار هشت و ۱۴ درجه، سلطانیه سه و ۱۵ درجه و ماهنشان ۹ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha