۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85477425
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تگرگ به یکهزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اسفراین خسارت زد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: بارش رگباری تگرگ و جاری شدن سیل به یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اسفراین خسارت زد.

محمدجواد تشکری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۹۰۰ هکتار مربوط به زمین های کشاورزی زیره، ۱۰۰ هکتار گندم آبی، ۳۰ هکتار جو آبی، ۳۰ هکتار پیاز، ۲ هکتار انواع سبزی و صیفی جات، ۳۳۲ هکتار باغ های بادام و زرد آلو، ۳۰ هکتار سایر باغ ها را شامل می شود.

وی تصریح کرد: همچنین سیلاب شب گذشته به ۲ رشته قنات به طول یک کیلومتر خسارت زد که در مجموع میزان خسارت وارده یکهزار و ۹۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی تصریح کرد: علاوه بر خسارت به زمین های کشاورزی اسفراین بارش باران شب گذشته به زمین های کشاورزی مانه، جاجرم، فاروج و شیروان نیز خسارت وارد کرد که میزان خسارت این شهرستان ها در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه میزان بارش باران در ۲ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است افزود: خوشبختانه باران های موثر و خوبی در سال جاری نزول و خسارت هایی نیز از ناحیه جاری شدن سیل و تگرک وارد شد.

فعالیت سامانه بارشی از (دوشنبه) آغاز شد و تا روز جمعه هفته جاری تداوم دارد و بر این اساس برای بیشتر مناطق استان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه در روز سه شنبه سبب وزش باد لحظه ای شدید در مناطق نیمه جنوبی استان، بارش باران و در برخی ساعت ها رگبار باران و رعد و برق، تگرک و جاری شدن سیل به همراه داشت.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha