بیش‌از ۱۲ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان سیستان و بلوچستان توزیع شد

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار و ۳۱۳ بسته معیشتی با اجرای طرح پویش "هلال رحمت" سال گذشته در بین نیازمندان این استان توزیع شد.

سیدمحمد مهدی سجادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش "هلال رحمت" با مشارکت خیران داوطلب و همکاری مسوولان با هدف کمک به تامین نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند در سیستان و بلوچستان هر ساله برگزار می‌شود بطوریکه سال گذشته ۴۴ هزار و ۷۴۳ نفر از شهروندان استان از مزایای آن بهره مند شدند.

وی نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری و داوطلبی در تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های کم‌برخوردار شهری و روستایی را از اهداف اجرای پویش "هلال رحمت" ذکر کرد و افزود: این نهاد بشر دوستانه علاوه‌بر تمامی فعالیت‌های امدادی، حمایت معیشتی و تامین امنیت غذایی قشرهای محروم نیز به منزله یک برنامه و راهبرد مهم برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: رشد سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی داروی بی بدیل جامعه امروز است و سازمان داوطلبان هلال احمر این برنامه‌های حمایتی را با مشارکت پذیری آحاد جامعه، به عنوان ارزشی اخلاقی، دنبال کرده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha