۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85477300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دانشجویان سوئدی در حمایت از فلسطین در سراسر این کشور تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- دانشجویان سوئدی روز سه‌شنبه در حمایت از فلسطین تجمعات و اعتراضات گسترده‌ای در شهرها و دانشگاه‌های مختلف این کشور اسکاندیناوی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، گرتا تونبرگ فعال محیط زیست که در تظاهرات مقابل دانشگاه استکهلم حضور داشت، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دانشجویان سوئد امروز به قیام جهانی دانشجویان می‌پیوندند و در راستای مخالفت با نسل‌کشی در فلسطین و به منظور درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری و پایان اشغالگری (اسرائیل) دانشگاه‌های سوئد را به تسخیر خود در می‌آورند.

بر اساس گزارش آناتولی، دانشجویان معترض در خارج از دانشگاه گوتنبرگ و محوطه برخی دانشگاه‌های دیگر سوئد چادرهایی بر پا کرده و پرچم‌های فلسطین را برافراشتند.

یکی از دانشجویان به روزنامه سوئدی «داگنس نیهتر» گفت: یک نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها جریان دارد و ما به همین دلیل اینجا هستیم. دانشگاه سوئد چهار توافقنامه با دانشگاه‌های اسرائیلی امضا کرده است که همگی آنها از نسل‌کشی حمایت می‌کند.

دانشجویان معترض از دانشگاه‌های سوئد درخواست کردند تا به توافقنامه‌ها و همکاری خود با دانشگاه‌های اسرائیلی پایان دهند.

دانشجویان دانشگاه گوتنبرگ در ۲۲۵ کیلومتری شمال استکهلم نیز در تظاهراتی که با حضور شماری از کارکنان این دانشگاه برگزار شد، بر پایان همکاری و تمام ارتباطات این دانشگاه با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

معترضان در شهر لوند نیز مقابل ساختمان «کاخ سلطنتی» که دفتر مدیریت دانشگاه لوند در آن قرار دارد، چادر برپا کردند.

حدود هفت ماه از آغاز درگیری‌ها در نواز غزه و کشتار بی‌سابقه فلسطینیان به دست نیروهای رژیم اشغالگر قدس می‌گذرد. در طول این مدت و در کنار همه ابراز نگرانی‌ها، محکوم کردن‌ها، حمایت از فلسطین و اعتراض‌ها در کشورهای مختلف دنیا به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، این بار دامنه این اعتراض‌ها به دانشگاه‌های دنیا هم کشیده شده است.

دانشگاه‌های سوئد، همسو با دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، آلمان، هلند، سوئیس، فرانسه و انگلیس و سایر کشورها به صحنه تظاهرات ضداسرائیلی تبدیل شده است.

دانشجویان معترض مطالبات گوناگونی از جمله قطع همکاری با شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را خواستار شده‌اند. این تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا در مقیاس گسترده‌تری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha