استاندار: کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: شرط بهره‌مندی از ظرفیت کارگروه ملی اشتغال این است که همه دستگاه‌های متولی داخل استان هم همراهی لازم را داشته باشند چراکه اگر ما مقدمات کارشناسی لازم را مهیا نکنیم، نمی‌توانیم به کاهش نرخ بیکاری امیدوار باشیم.

محمدطیب صحرایی امروز سه‌شنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد گفت : هماهنگی و اراده هیات دولت و مجموعه های مربوطه خارج از استان برای کاهش نرخ بیکاری استان خوب است اما این هماهنگی و هم افزایی ها در داخل استان هم باید مشهود باشد.

وی افزود: مسئله اشتغال و بیکاری در کرمانشاه و در چند وقت اخیر در محیط های کارشناسی مورد بحث بوده است اما بیکاری در این استان ریشه در سنوات گذشته دارد و امروز باید برای آن چاره اندیشی کرد.

صحرایی با بیان اینکه کرمانشاه به مدت ۶ سال از سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ رتبه نخست بیکاری کشور را داشته است گفت: طی سه سال اخیر رتبه دوم بیکاری در کشور هستیم که این موضوع نیازمند ریشه یابی و آسیب شناسی دقیق است.

وی با بیان اینکه براساس آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه از ۱۴.۲ به ۱۲.۳ رسیده است اما باید سرعت کاهش نرخ بیکاری بیشتر باشد، اظهار کرد : باوجود اینکه در مسیر کاهش نرخ بیکاری قرار گرفتیم اما با میانگین کشوری فاصله داریم و لذا دولت با تشکیل کارگروهی موثر و چابک برای کاهش نرخ بیکاری ۶ استان موافقت کرد که اولین جلسه آن هم با ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

۷۱۰ هزار میلیارد ریال برای رشد اقتصادی هفت درصدی نیازداریم

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه هم در این جلسه رشد اقتصادی برنامه ریزی شده برای استان را هفت درصد عنوان کرد و گفت : برای اینکه از رشد ۲.۱ به رشد هفت درصد برسیم ۷۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و این بدام معنا است که ما باید سه برابر وقت بگذاریم و فعالیت داشته باشیم.

نادر نورایی از برنامه ریزی برای تهیه برنامه دستیابی به نرخ رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری استان خبر داد و گفت : همه دستگاه های اجرایی باید نسبت به ارائه گزارش های خواسته شده اقدام کنند تا بتوانیم برای کاهش نرخ بیکاری استان و افزایش رشد اقتصادی گامی موثر برداریم.

وی درخصوص ویژگی های قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هم گفت : بودجه امسال بر تامین معیشت مردم، تولید و اشتغال دانش بنیان، مشارکت مردم در اقتصاد، سلامت، زنان و خانواده، آب، کشاورزی، محیط زیست، انرژی، مسکن، حمل و نقل، آموزش و پرورش، آموزش عالی، فرهنگ و گردشگری متمرکز است.

نورایی در پایان از همه مدیران خواست تا پروژه های خود را برای تخصیص اعتبار و ارائه در دور دوم سفر ریاست جمهوری آماده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha