مرحله استانی مسابقات ملی دادرس در آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز- ایرنا- مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده (طرح ملی دادرس) با حضور تیم‌های دانش آموزی از سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار شد و تیم‌های اهر، اسکو و تبریز در بخش‌های دختران و پسران به ترتیب اول تا سوم شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور عصر سه‌شنبه در اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده (طرح ملی دادرس) در آذربایجان شرقی اظهار کرد: نتایج این مسابقات، تقویت رفاقت و همدلی بین دانش آموزان و فضای صمیمی بین آن‌ها است.

حجت الاسلام سید ‌هاشم حسینی المدنی افزود: طرح ملی دادرس در راستای آشنایی اصولی با روش‌های خودمراقبتی است تا دانش آموزان بتوانند جان خود را در مواقع حوادث و بلایا حفظ کرده و به دوستان و خانواده خود حوادث کمک کنند.

وی ادامه داد: این مسابقات فرصتی برای مرور موضوعاتی است که در حیطه امدادهای اولیه یاد گرفته‌ایم تا در قالب رقابت‌های دوستانه و سالم بار دیگر آن‌ها بیاموزیم.

وی خطاب به دانش آموزان دادرس حاضر، گفت: ارزشمند است که در مسیری گام برداشته‌ و به دنبال کمک به خود و دیگران در حوادث و بلایا هستید تا بهترین انتخاب‌ها را برای مدیریت حوادث، نحوه ارزیابی حوادث، مهار آتش، اسکان اضطراری، خروج ایمن و پناه گیری داشته باشید.

المدنی تاکید کرد: مسابقات طرح ملی دادرس یکی از نمودهای مهم همکاری صمیمانه جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش است که تا به امروز دیده نشده بود.

۱۷ تیم پسر و ۲۰ تیم دختر دادرس به مرحله استانی راه یافته بودند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه اظهار کرد: در بخش پسران تعداد ۱۷ تیم و در بخش دختران نیز تعداد ۲۰ تیم در مرحله استانی مسابقات دادرس به رقابت پرداختند.

وی گفت: توصیه‌های پرورشی ما به دانش آموزان، مدیران و معلمان این است که دانش آموزان را بیشتر وارد فعالیت‌های اجتماعی کنند و چه فعالیتی بهتر از هلال احمر و شرکت در مسابقاتی که نتیجه آن کمک به همنوع خود است.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش آموز در ۴۰۰ مدرسه استام در طرح ملی دادرس شرکت کرده‌اند.

مسابقات دادرس فرصتی برای تحکیم رفاقت و توانمندی‌ها است

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز گفت: طی ۲ روز گذشته شاهد رقابت جذاب و صمیمانه بین دادرسان عزیز بودیم که با شعار بشر دوستی در خدمت هم نوعان خود آموزش دیده‌اند و سعی می‌کنند تا مهارت خود را بالا ببرند.

بابک محمدزاده افزود: این مسابقات، صرفا رقابت نیست بلکه به تحکیم رفاقت و نوع دوستی و سپس ارتقای سطح آموزش، آگاهی و توانمندی‌ها تاکید دارد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های هلال احمر در مدارس منتخب استان در قالب طرح ملی دادرس، اظهار کرد: مدارس منتخب پس از دریافت آموزش‌ها در مرحله شهرستانی و سپس در سطح استانی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: امروز میزبان ۲۰ تیم دادرس دختر از ۱۷ شهرستان بودیم و روز گذشته نیز ۱۷ تیم دادرس پسر حضور داشتند که در هشت آیتم مختلف مانند حمل مصدوم، پانسمان، اطفای حریق و نصب چادر رقابت کردند.

محمدزاده تاکید کرد: برای هر آیتم تعداد دو داور مستقر شده بود و امتیازات نهایی تیم‌ها نیز محصول تمامی این ۱۶ داور است و هیچگونه خلل و شائبه‌ای وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های اهر، اسکو و تبریز در بخش دختران به ترتیب اول تا سوم شده و تیم چاراویماق نیز به عنوان تیم بشر دوستی انتخاب شد.

در بخش پسران نیز تیم‌های اهر، اسکو و تبریز به ترتیب اول تا سوم شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha