گردهمایی شاهنامه‌خوانان کودکان و نوجوانان فارسان برگزار شد

شهرکرد - ایرنا - گردهمایی شاهنامه‌خوانان کودکان و نوجوانان سیمرغ بام‌ ایران در جونقان شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه به مناسبت سالروز حکیم فردوسی برگزار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، گردهمایی شاهنامه‌خوانان کودکان و نوجوانان سیمرغ بام‌ ایران به‌مناسبت روز پاسداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در قلعه مشروطیت شهر جونقان شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این برنامه ۳۰ شاهنامه‌خوان ۶ تا ۱۸ ساله زیرمجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری شعرها و داستان‌هایی از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی را خوانش کردند.

این برنامه با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فارسان و گروه فرهنگی و هنری جونقان در محل قلعه سردار اسعد بختیاری جونقان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شهرت جهانی فردوسی به‌خاطر کتاب شاهنامه بوده که برای برخی از پژوهشگران حوزه ادبیات و زبان پارسی در جهان به‌عنوان یک گنجینه زبان‌شناسی مطرح است.

حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر پُرآوازه و حماسه‌سرای ایران در سال‌های ۳۲۹ یا ۳۳۰ هجری قمری در روستای باژ خراسان به‌دنیا آمد.

جونقان در ۴۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha