۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۰
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85477243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر تندرو صهیونیست: باید تا زمان آزادی اسرا از ورود کمک ها به غزه جلوگیری شود

تهران- ایرنا- «ایتامار بن گویر» وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) خواستار جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه تا زمان آزادی اسرای این رژیم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه الشروق مصر، بن گویر در جریان راهپیمایی صهیونیست ها در شهرک سدیروت، مدعی شد: شهرک سازی در غزه و تشویق به مهاجرت اختیاری از این باریکه، راه های تضمین جلوگیری از عدم تکرار حوادث هفتم اکتبر هستند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر، ساخت شهرک های صهیونیست نشین و تشویق فلسطینی ها به مهاجرت از این باریکه را یک امر اخلاقی و انسانی دانست و گفت: اینکه من تنها کسی هستم در کابینه اسرائیل که علیه عبور کامیون های حامل کمک ها به غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم رأی داده است.

این مقام افراطی کابینه نتانیاهو افزود: آیا می خواهید غذا به دست کودکان غزه برسد؟ آیا می خواهید زنان در غزه سرپناهی داشته باشند؟ پس همه اسرایمان را آزاد کنید.

این در حالی است که خبرگزاری فلسطینی شهاب بامداد امروز از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محل نگهداری کمک‌های بشردوستانه در یک مدرسه در اردوگاه شماره ۲ النصیرات واقع در مرکز غزه خبر داد که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده در آن شد.

بر اساس این گزارش، این حمله در حالی صورت گرفته است که پیشتر نیز در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک ساختمان در اردوگاه النصیرات دست کم ۳۰ نفر شهید و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع اشغالگران آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات مذکور، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha