۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۵۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85477216
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازی نخ‌نمای رژیم صهیونیستی برای انداختن توپ به زمین مصر

تهران- ایرنا- در پی انتشار گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر هماهنگی تل‌آویو با قاهره برای بستن گذرگاه «رفح»، این بار وزیر امور خارجه این رژیم در اظهاراتی تلاش کرد برای کاهش فشارهای بین‌المللی، مصر را مقصر بسته ماندن این گذرگاه جلوه دهد.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این مصر است که باید گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز کند نه اسرائیل.

کاتس در تلاش برای فرار از مسئولیت فاجعه انسانی در نوار غزه، مدعی شد: اکنون کلید جلوگیری از وقوع یک بحران انسانی در نوار غزه در دستان مصر است.

وزیر خارجه رژیم اشغالگر اضافه کرد: حماس گذرگاه رفح را کنترل نخواهد کرد و این یک ضرورت امنیتی است که ما از آن دست نخواهیم کشید.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر پیشتر با اشاره به پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه گفته بود که تل‌آویو باید مسئولیت ناشی از بستن گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با خاک مصر را برعهده بگیرد.

در این راستا، شبکه القاهره به نقل از یک منبع بلندپایه مصری گزارش داد که ادعاهای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر هماهنگی با مصر در مورد گذرگاه رفح صحت ندارد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

مصر بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha