۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۱۲
کد خبر: 85477194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خداحافظی تابستانی با بزرگان؛ از کلوپ و توخل تا تن‌هاخ و آلگری

تهران- ایرنا- برخی مربیان بزرگ تیم‎‌های مشهور اروپایی در آستانه جدایی از تیم‌شان هستند و به نظر می‌رسد که یک تابستان پرماجرا در نقل‌وانتقالات در انتظار فوتبال قاره سبز باشد.

به گزارش سه‌شنبه‌شب ایرنا، فصل جاری فوتبال باشگاهی در کشورهای مختلف اروپایی در حال رسیدن به هفته‎‌های پایانی و در خیلی از لیگ‌ها تکلیف قهرمان مشخص شده است. در این شرایط برنامه‌ریزی تیم‌ها برای فصل آینده آغاز شده و براساس خبرهای رسمی و غیررسمی، تابستان امسال نیمکت برخی از تیم‌های بزرگ اروپایی در معرض تغییر است. روزنامه مارکای اسپانیا در گزارشی به بررسی تیم‌هایی پرداخته که شایعه تغییر مربی‌شان پررنگ است.

لیورپول؛ خداحافظی با کلوپ، سلام به اسلات

۲۶ ژانویه امسال یورگن کلوپ اعلام کرد که پس از ۹ سال حضور در لیورپول، در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود. سرمربی آلمانی اعتراف کرد که انرژی او رو به پایان است.

خداحافظی تابستانی با بزرگان؛ از کلوپ و توخل تا تن‌هاخ و آلگری

از آن زمان شایعات زیادی در مورد اینکه چه کسی روی نیمکت لیورپول خواهد نشست، شنیده می شود؛ ژابی آلونسو، روبن آموریم، روبرتو دی زربی، توماس فرانک... با این حال، به نظر می رسد که لیورپول، آرن اسلات، سرمربی آیندهوون که این تیم را در فصل جاری به قهرمانی لیگ هلند رساند، جانشین کلوپ خواهد شد.

بایرن مونیخ؛ توخل رفتنی، ماندنی می‎‌شود؟

برای اولین بار از سال ۲۰۱۱، بایرن فصل را بدون کسب جام به پایان خواهد رساند. پس از حذف مقابل رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، باواریایی‌ها آخرین گلوله‌ای را که برای کسب عنوان قهرمانی در سال جاری باقی مانده بود، هدر دادند. لایپزیش قهرمان سوپرجام آلمان شد. بایرلورکوزن هژمونی مونیخ را در بوندسلیگا شکست. در جام حذفی هم، ساربروکن از دسته سوم آلمان در مرحله یک‌هشتم نهایی، بایرن را حذف کرد و رئال مادرید نیز به رویای این تیم در لیگ قهرمانان اروپا پایان داد. دلایلی که برای تصمیم‌گیری در جهت جدایی توماس توخل کاملا منطقی است.

خداحافظی تابستانی با بزرگان؛ از کلوپ و توخل تا تن‌هاخ و آلگری

۲۱ فوریه، بایرن رسما اعلام کرد که با توافق دوجانبه تصمیم به پایان قرارداد توخل گرفته است. گرچه اکنون ممکن است تغییری در این مسیر ایجاد شود و او می‌تواند در بایرن به کارش ادامه دهد. به گزارش بیلد و اسکای آلمان، درهای ماندن او به طور کامل بسته نشده است.

ژابی آلونسو، گزینه اول بایرن بود اما هافبک اسبق این تیم ترجیح داد تا در لورکوزن بماند و ماموریت قهرمانی را ادامه بدهد. بازگشت یولیان ناگلزمن نیز یک سراب بود زیرا او در نهایت با تیم ملی آلمان تمدید کرد. زمانی که به نظر می‌رسید رالف رانگنیک قرار است پروژه جدید را رهبری کند، این مربی آلمانی در نهایت عقب‌نشینی کرد و گفت با تیم ملی اتریش ادامه می‌دهد. از راجر اشمیت یا یولین لوپتگی نیز نام برده شده است، اما اولی قبلا تایید کرده که در بنفیکا ادامه خواهد داد و همه چیز نشان می‌دهد که لوپتگی هم با وستهم به توافق رسیده؛ با این شرایط احتمال ادامه حضور توخل یک واقعیت است.

منچستریونایتد؛ خداحافظی با تن‌هاخ

به نظر می‌رسد با توجه به خواسته بازیکنان، اریک‌ تن‌هاخ، آخرین روزهای حضورش را روی نیمکت یونایتد تجربه می‌کند. او در اولین فصل حضورش در جمع شیاطین سرخ، با پیروزی این تیم در فینال مقابل نیوکاسل، قهرمان جام کارابائو شد و به این ترتیب یونایتد را پس از ۵ سال صاحب جام کرد. با این حال، نحوه مدیریت روابط با برخی از ستاره‌ها، حواشی زیادی را به دنبال داشته است.

خداحافظی تابستانی با بزرگان؛ از کلوپ و توخل تا تن‌هاخ و آلگری

این فصل برای تن‎‌هاخ سخت‌ترین فصل است. منچستر در گروه A لیگ قهرمانان اروپا که شامل بایرن مونیخ، کپنهاگ و گالاتاسرای بود، آخر شد. آنها در لیگ برتر در فاصله ۲ هفته تا پایان فصل، تیم هشتم جدول هستند. نیوکاسل آنها را در اولدترافورد در مرحله یک هشتم نهایی جام کارابائو حذف کرد و جام حذفی تنها عنوانی است که آنها می‌توانند در این فصل کسب کنند.

توماس توخل، گرت ساوت‌گیت، روبرتو د زربی یا آموریم از جمله نامزدهایی هستند که در مطبوعات انگلیسی برای جانشینی سرمربی هلندی یونایتد از آنه نام برده می‌شود.

آ.ث میلان؛ جام نگرفتند تا پیولی رفتنی شود

فصل بدون جام میلان، سبب شده است تا تغییرات از نیمکت این تیم شروع شود. استفانو پیولی پس از چهار سال و نیم که روسونری را احیا کرده است، این تیم را ترک خواهد کرد. پیولی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ روی نیمکت میلان نشست تا این تیم به لیگ قهرمانان اروپا راه یابد؛ اتفاقی که از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ رخ نداده بود و سال بعد موفق شد پس از ۱۱ سال، میلان را قهرمان سری‌آ کند. با این حال با فصل بد میلان در فصل جاری، سفر او روی نیمکت روسونری به پایان می‎‌رسد.

خداحافظی تابستانی با بزرگان؛ از کلوپ و توخل تا تن‌هاخ و آلگری

میلان در این فصل انتظارات را برآورده نکرده است. آنها این فصل مدعی جدی قهرمانی نبودند و اینتر ۵ هفته به پایان کالچو، قهرمانی زودهنگام را جشن گرفت. میلان در جام حذفی در سن سیرو در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آتالانتا حذف شد. در لیگ قهرمانان هم آنها در مرحله گروهی سوم شدند و به لیگ اروپا سقوط کردند و در مرحله یک چهارم نهایی به رم باختند. هیات مدیره میلان ظاهرا به این نتیجه رسیده است که پیولی دیگر مربی ایده‌آلی برای اهدافی که میلان دنبال می‌کند، نیست. باشگاه پس از مذاکره با لوپتگی، مربیانی مانند سرخیو کونسیسائو، مارک ون‌بومل و پائولو فونسکا را زیر نظر دارد. گرچه هواداران مخالف ورود یک مربی اسپانیایی یعنی لوپتگی هستند.

یوونتوس؛ پایان دوران حضور آلگری؟

دوره دوم حضور ماسیمیلیانو آلگری در یوونتوس پر از فضای تیره و روشن است و او با وجود داشتن قرارداد تا سال ۲۰۲۵، ممکن است در پایان فصل از جمع بیانکونری‌ها، خداحافظی کند. آلگری در آستانه دیدار یوونتوس در نیمه‌‎نهایی جام حذفی ایتالیا مقابل لاتزیو، تداوم حضورش را تضمین نکرد و گفت: «به این موضوع فکر نمی‌کنم. باشگاه حق دارد کار مربی را ارزیابی کند.»

خداحافظی تابستانی با بزرگان؛ از کلوپ و توخل تا تن‌هاخ و آلگری

یوونتوس در این فصل با توجه به توافق با یوفا در پرونده فساد مالی، در هیچ رقابت اروپایی شرکت نکرد. بنابراین بیانکونری‌ها امیدوار بودند که بتوانند برای اسکودتو رقابت کنند. با این حال، در ۲ هفته باقیمانده تا پایان سری‌آ، یووه رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است تا در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشد. جام حذفی ایتالیا تنها عنوانی است که آنها در صورت شکست آتالانتا در فینال می‌توانند کسب کنند.

پورتو؛ کونسیسائو هم مثل طارمی می‌رود

پس از هفت سال سرمربیگری پورتو، سرجیو کونسیسائو می‌تواند در پایان فصل به دوران حضور خود در این باشگاه پرتغالی پایان دهد. نام او به عنوان سرمربی جدید میلان روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این خبری است که روزنامه ایتالیایی "La Gazzetta dello Sport" منتشر کرده است.

خداحافظی تابستانی با بزرگان؛ از کلوپ و توخل تا تن‌هاخ و آلگری

بر اساس این خبر، مربی پرتغالی با آندره ویلاس بواس، مدیر پورتو دیدار خواهد کرد تا در پایان فصل از این تیم جدا شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha