۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85477145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی مشهد قرار گرفت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85477145
گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی مشهد قرار گرفت

مشهد-ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: گران‌فروشی افزون بر نیمی از تخلفات واحدهای صنفی مشهد را طبق بازرسی‌های امسال به خود اختصاص داده است.

محسن صیادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلفات صنفی بر اساس فصل هشتم قانون نظام صنفی موارد متعددی را شامل می شود که بیشترین تخلفات اصناف مشهد در فروردین ماه امسال نخست گران فروشی و در مرحله بعد درج نکردن قیمت بر روی کالاها بوده است.

وی بیان کرد: مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در فروردین ماه ۱۴۰۳ در اجرای تکالیف نظارتی خود با بیش از ٤٣ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در صدر میزان بازرسی کشور نیز قرار گرفت.

صیادی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای تشدید نظارتها بر بازار و قیمت کالاها، بیش از ۲ هزار فقره فرم تخلف صنفی تنظیم شد، همچنین تعداد ۱۴۳ واحد صنفی با دستور مراجع ذیصلاح پلمب و مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به شاکیان بازگشت داده شد.

گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد به رویکرد این مدیریت بر تشدید نظارت‌های ویژه بر صنف بانوان آرایشگر در سال جاری گفت: در گشتهای مشترک مدیریت بازرسی اصناف با حضور دیگر دستگاههای نظارتی از ابتدای سال ۱۴۰۳، تعداد ۴۳ پرونده تعزیری به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال برای بانوان آرایشگر متخلف در مشهد تشکیل شد.

صیادی اظهار کرد: در این مدت ۱۲ سالن زیبایی نیز در مشهد پلمب شد که یکی از موارد آن مربوط به یک سالن زیبایی در خیابان سجاد مشهد در روز گذشته بود.

وی اضافه کرد: سالن های زیبایی ملزم به نصب نرخ‌نامه در معرض دید مشتریان و رعایت قیمت‌های مصوب تعیین شده هستند، ضمن اینکه گران‌فروشی بیشترین پرونده ها را برای این صنف به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، ۱۵۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha