۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85477106
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

دوئل ۱۰۰ متر با سریع‌ترین مرد جهان/ امباپه و بولت مسابقه می‌دهند!

تهران- ایرنا- ستاره تیم ملی فرانسه چالش سریع‌ترین مرد جهان را برای دویدن مسافت ۱۰۰ متر پذیرفت.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن چالش یوسین بولت، بزرگ‌ترین نام دوومیدانی جهان را پذیرفت و قرار است با او در مسافت ۱۰۰ رقابت کند.

با این حال، امباپه با اشاره به اینکه انتظار برنده شدن را ندارد، گفت: فکر نمی‌کنم شانس زیادی داشه باشم.

این رقابت قرار است در رویدادی به میزبانی غول پوشاک ورزشی جهان یعنی «نایکی» و بنیاد امباپه برگزار شود. تمایل و ایده اولیه برگزاری این رویداد چند ماه پیش مطرح شد، زمانی که صفحه اجتماعی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی جهانی، خبری درباره اینکه «امباپه ۱۰۰ متر را در مدت ۱۰.۹۰ ثانیه پیموده است» را منتشر کرد. آن زمان، جامعه دوومیدانی جهان این خبر را به تمسخر گرفت.

این موضوع به پیامک‌بازی امباپه و بولت منجر شد. قهرمان جامائیکایی دوومیدانی جهان به شوخی گفته بود که «می‌دانم که وقتی آن خبر را دیدم، خنده‌ام گرفته بود. دخترها هم سریع‌تر می‌دوند!» و در ادامه ایده این چالش را مطرح کرد.

بولت که در دروان حرفه‌ای ۱۰۰ متر را در ۹.۵۸ ثانیه دویده است، در ادامه گفت: امباپه استعداد خاصی دارد. خیلی سریع می‌دود و این کار را پا به توپ انجام می‌دهد.

امباپه نیز در واکنش به احتمال رقابت با بولت، با ستایش قهرمان اسبق دوی سرعت جهان، گفت: اینکه برای کسی مثل بولت الهام‌بخش هستم، باعث افتخار است. البته او خودش الهام‌بخش همه است. فکر می‌کنم تقریبا همه آدم‌ها یک بار تا دیروقت بیدار مانده‌اند تا دویدن بولت را تماشا کنند.

وی درباره این دوئل فرضی نیز با خنده، افزود: فکر نمی‌کنم شانس زیادی داشته باشم اما تفریح خوبی خواهد بود. اگر فرصت داشته باشیم، چرا که نه؟!

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha