ورزشکاران مازندرانی از رئیس‌جمهور چه می‌خواهند؟

ساری- ایرنا- مازندران از قهرمانان و استعدادهای ناب ورزشی فراوانی برخوردار و قطب ورزش کشور است؛ با وجود این و به دلیل اشتیاق بی‌نظیر و علاقه بالای مردم استان به ورزش، زیرساخت‌های موجود پاسخ‌گوی این همه ظرفیت و استعداد نیست، حالا و در آستانه دور دوم سفر هیات دولت به استان ورزشکاران این خطه شمالی کشور دغدغه‌های خود را می‌خواهند در یادداشتی به اطلاع آیت الله رئیسی برسانند.

به گزارش ایرنا، استان مازندران همیشه و در همه حال در صدر ورزش ایران قرار داشته و این موضوع سال‌ها است که برای همگان به اثبات رسیده است. مازندران استان قهرمان پروری که به مانند یک کارخانه بزرگ، قهرمان سازی می کند و این دیگ جوشان، همواره در حال پرورش استعداد است.

اصلا این خاک به خاک دیار قهرمانان و پهلوانان معروف است. خاکی که در آن فقط باید به ورزشی‌ها توجه بیشتر کرد! کمی توجه و قراردادن امکانات، خودش قهرمان می سازد. اینجا قهرمانی در خون مردم است. مردم این استان عاشق ورزش هستند و شب و روزشان با ورزش سر می‌شود. مهم نیست پیر باشند یا جوان، نونهال باشند یا نوجوان، اینجا مردمش با ورزش عشق بازی می‌کنند.

هر چقدر در بحث استعداد و قهرمان سازی پز مازندرانی بودنمان را می دهیم در بحث زیرساختی همیشه خجالت زده بودیم و سرخم کرده‌ایم. باید قبول کنیم که مازندران از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیست و به دلیل حجم بالای علاقه مندان به ورزش، زیرساخت‌های کنونی هم پاسخگوی نیاز شهرهای پراستعداد مازندران نیست.

استانی که در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی بیش از تعداد زیادی از کشورهای مختلف مدال آوری کرده و حتی سرتر از خیلی از کشورهای صاحب‌نام بوده و در تمامی رویدادهای جهانی و آسیایی ورزشکاران این استان جور خیلی‌ از استان‌ها را در تیم‌ملی می‌کشند و مدال آوری می کنند، حق این نیست که در بحث زیرساختی جزو فقیرترین استان‌ها باشد.

خواسته‌های ورزشکاران مازندران از رئیس جمهور چیست

استانی که بدون زیرساخت این همه افتخارآفرینی دارد، اگر کمی به آن توجه شود، چه خواهد کرد!؟ جوابش با شما...!

توسعه فضاها و امکانات ورزشی به منظور ارتقا سطح کیفی و کمی رشته‌های مختلف از جمله اهدافی است که همواره مورد توجه و تاکید قرار می‌گیرد. موضوعی که بر مبنای نیاز روز جوامع به جهت حفظ و پیشرفت استعدادهای مختلف در دنیای ورزش، نیازمند عملیاتی شدن هستند.

مازندران، استانی مملو از استعدادهای ورزشی است که با این ظرفیت ها، گاهی امکانات مورد نیاز برای پرورش این امر و حفظ و تحول ظرفیت ها را آن‌طور که باید ندارد.

اگرچه به این منظور پروژه‌های مختلف به جهت توسعه امکانات ورزشی، پایه‌ریزی و اجرا می‌شود اما گاهی فرسایشی‌شدن یک پروژه سبب از هم‌گسیختگی و بلاتکلیفی ورزشکاران رشته‌های مختلف می‌شود.

اما حالا با توجه به حضور رئیس جمهور در استان مازندران، خیلی از ورزشی‌ها خواستار توجه ویژه آقای دکتر رئیسی به پروژه‌های بلاتکلیف و نیمه‌کاره استان مازندران هستند.

پروژه‌های مهمی که قطعا با برطرف شدن مشکلاتشان و افتتاح آنها، بخشی از مشکلات شهرستان‌های استان مازندران برطرف خواهد شد. اگر بخواهیم اشاره‌ای کنیم به مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی در مهمترین شهرهای استان مازندران باید ابتدا از پروژه‌های بلاتکلیف ماهفروجک ساری صحبت کرد.

پروژه‌ای که حدود سه دهه بلاتکلیف است و حتی یکی دوبار هم صوری افتتاح شد اما هنوز این پروژه مشکل آب، برق و گاز و مهمتر از همه مشکل جاده ورود به استادیوم را دارد. طرحی که در صورت افتتاح کامل می تواند چند شهر ساری، قائمشهر، جویبار و مابقی شهرهای اطراف را پوشش دهد و حتی توانایی میزبانی از رویدادهای بزرگ بین المللی را دارد.

شاید مهمترین دغدغه استانی که رشته کشتی در آن به مهد کشتی ایران و دنیا بدل شده، رفع مشکل ساخت استادیوم یا همان سالن پنج هزار نفره و اختصاصی کشتی در شهر کشتی ایران باشد.

خواسته‌های ورزشکاران مازندران از رئیس جمهور چیست

سالن پنج هزار نفری جویبار هم سال‌ها است پیشرفت چشمگیری نداشته و نیازمند اعتباری مخصوص است. خجالت آور است بگوییم شهری که کلی قهرمان داده و کل دنیا کشتی ایران را به نام این شهر می شناسند، یک سالن ورزشی در خور شان کشتی‌گیران صاحب‌نام این شهر ندارد. حسن یزدانی، امیرمحمد یزدانی، کامران قاسم‌پور، رضا یزدانی و بسیاری از کشتی‌گیران بزرگ دیگر از شهرستان جویبار برخاسته اند اما این شهر هنوز یک سالن استاندار ندارد!

تکمیل و بهسازی ورزشگاه‌ متقی ساری یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های ورزشی است. ساری که سال‌ها است در فوتبال محو شده، همگان علت آن را نابودی استادیوم متقی می دانند.

استادیومی در دل شهر که بیش از سه سالی است که تخریبش کردند و کسی نیست دستی سر این پروژه مهم بکشد. استادیومی پرخاطره که اکنون به یک مخروبه تبدیل شده، و حالا خواسته بزرگ اهالی ورزش ساری از آقای رئیس جمهور است که به ساری نگاه ویژه داشته باشد تا دوباره فوتبال در ساری رنگ زندگی بگیرد.

استادیوم‌های شهید وطنی قائمشهر، هفت‌تیر بابل و چمران آمل برای پرجمعیت ترین شهرهای مازندران هستند که هنوز با مشکل دست و پنجه نرم می کنند. تنها تیم لیگ برتری مازندران، نساجی است که نمی شد به سادگی از حضور پرشورها و این سرمایه عظیم اجتماعی به سادگی گذشت. هرچند استادیوم به باشگاه نساجی تعلق گرفته، اما کمک به باشگاه خصوصی‌ که این همه هوادار را پشت خودش دارد، جای دوری نخواهد رفت.

این استادیوم هنوز مشکلاتی دارد که باید برطرف شود. از بلاتکلیفی تنها نماینده لیگ یکی استان مازندران همین را بگوییم که ۲ فصلی است که دریا خانه به دوش است و هواداران پرشور بابلی برای دیدن بازی‌های تیم شهرشان باید مسیر بابل تا سیمرغ را طی کنند.

مشکل چمن ورزشگاه هفتم تیر بابل و دست کشیدن سر و روی این استادیوم پرخاطره به عنوان تنها استادیوم شهر بابل جزو واجبات است. شاید اگر استادیوم بابلی‌ها هم مثل قائمشهری‌ها درست شود، شاید دریای کاسپین بابل را هم فصل بعد در لیگ برتر ببینیم. صعود چیزی غیر قابل باور نیست، فقط باید به دادشان برسید.

آمل شاید ورزشی‌ترین شهر استان باشد که همچنان درگیر زیرساخت‌های ضعیف ورزشی است. مشکلات استادیوم چمران آمل با وجود افتتاح چندین باره همچنان پابرجاست. این استادیوم چندین وزیر را به خود دیده اما هنوز مشکلات زیادی دارد که نیازمند رسیدگی ویژه است. اما شاید پایان بلاتکلیفی بزرگترین سالن ورزشی شمال کشور در آمل (کاله) که موجب کاهش انگیزه بخش خصوصی شده است، یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم شهر آمل باشد.

سالن بزرگی در ورودی مازندران که میتواند با تکمیل، به نماد ورزش مازندران تبدیل شود. اکثر شهرها و روستاهای مازندران، این قابلیت را دارند که در زیرساخت‌های ورزشی سهیم باشند. شاید به ارتفاعات مازندران کمتر توجه شده باشد اما نباید از این نکته قافل شد که روستاها و ارتفاعات مازندران میتواند با کمی سرمایه‌گذاری به بزرگترین کمپ‌های ورزشی تبدیل شود.

خواسته‌های ورزشکاران مازندران از رئیس جمهور چیست

شاید هزینه‌های هنگفتی که اکثر باشگاه‌ها و تیم‌های ایرانی برای برپایی اردوهای پیش فصل در کشورهایی مثل ترکیه برپا میکنند را می‌شود با کمی توجه در مازندران زیبا برگزار کرد.

کار سختی نیست، فقط کافیست سری به ارتقاعات و طبیعت بکر مازندران بزنید. با ساخت کمپ‌های اختصاصی ورزشی هم به توسعه ورزش روستا کمک خواهد شد، هم اشتغال جوانان برطرف می‌شود و هم اینکه سرمایه در کشور باقی خواهد ماند بیهوده به کشورهایی مثل ترکیه نخواهد رفت.

در شرایطی مازندران سهم بسزایی در ورزش کشور دارد و درصد بالایی از مدال آوری های بخش ورزش ایران بر دوش مازندران است که سهم این استان از اعتبارات و زیرساخت‌های ورزشی متناسب با قطب ورزشی ایران نیست.

مازندران به رغم آنکه جزو پنج استان برتر در حوزه ورزش کشور محسوب می‌شود سرانه ورزشی ۱.۳ درصد است و این میزان متناسب با وسعت استان نیست و استعدادهای فراوانی در زمینه ورزش دارد و لازم است سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

توجه به ورزش و زیرساخت‌های ورزشی در حالی نیاز مازندران است که بیش از ۷۰۰ هزار نفر جوان در مازندران زندگی می‌کنند و لازم است زیرساخت‌های ورزشی استان تقویت شود. بیش از ۴۰ هیئت ورزشی در مازندران فعالیت دارد و این استان در ۳۲ رشته تراز اول تا پنجم کشور را دارا است.

مهدی رضی کُنیمی

خواسته‌های ورزشکاران مازندران از رئیس جمهور چیست

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در سفر قالب استانی مهمان مازندرانی‌ها است.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های هفدهمین سفر رئیس‌ دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha