۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴
کد خبر: 85476977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان امام رضا(ع) مشهد رتبه سوم کشور در تحقیقات بالینی را کسب کرد

مشهد- ایرنا- معاون پژوهشی بیمارستان امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرکز توسعه و تحقیقات بالینی این بیمارستان موفق به کسب رتبه سوم کشوری در میان ۱۴۶ مرکز توسعه و تحقیقات بالینی کشور شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رزیتا خداشاهی روز سه‌شنبه با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) سال گذشته مؤفق به کسب رتبه دوم کشور در میان مراکز توسعه و تحقیقات بالینی کل کشور شد، افزود: بیمارستان امام رضا(ع) امسال و برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر کشوری در میان تمامی مراکز توسعه و تحقیقات بالینی کشور شده است.

وی با بیان اینکه نام بیمارستان‌ امام رضا(ع) مشهد همواره در میان مجموعه‌های مؤفق کشور در حوزه توسعه و تحقیقات بالینی دیده شده است، ادامه داد: تمام تلاش اعضای مرکز توسعه و تحقیقات بالینی این بیمارستان این است که رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کند، امری که با توجه به توانمندی نیروهای متخصص و پژوهشگر این مرکز دور از دسترس نیست.

فوق تخصص عفونی در نقص ایمنی و پیوند و دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت‌های مرکز توسعه و تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد که زیرمجموعه معاونت پژوهشی این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بوده در سه سال اخیر گسترش قابل توجهی یافته است.

دکتر خداشاهی افزود: در این مرکز تحقیقاتی، کمیته اخلاق و داوری طرح‌ها فعال است و اکثر طرح‌های حوزه بالین جهت داوری‌ به این مرکز ارسال می‌شود و داوری‌ها نیز با بالاترین دقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرکز کمیته تحقیقات دانشجویی نیز فعال بوده و این کمیته نیز موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور شده است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام رضا که از موقوفات آستان قدس رضوی است، به صورت قرارداد بلند مدت ۴۰ ساله در اجاره وزارت بهداشت است. این بیمارستان به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور با یک هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی به زائران و مجاوران خدمات ارائه می‌کند.

۳۰۰ استاد دانشگاه و هزار دانشجوی بالینی روزانه در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مشهد مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha