۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85476885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیوان لاهه جلسات استماع درباره اقدامات «فوق‌العاده» علیه رژیم صهیونیستی برگزار می‌کند

تهران-ایرنا- دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند امروز (سه شنبه) از برگزاری جلسات استماع در مورد اقدامات فوق‌العاده علیه رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از العربی، دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد که به درخواست آفریقای جنوبی این جلسات علیه رژیم صهیونیستی را در روزهای ۱۶ و۱۷ می (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) برگزار می‌کند.

پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده‌ بود.

نخستین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه ۲۱ دی ۱۴۰۲ برگزار شد. در جریان این نشست، نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که رژیم اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده‌ و نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

جلسه دوم نیز فردای همان روز (جمعه ۲۲ دی) برگزار شد و چند هفته به قضات دادگاه فرصت داده‌ شد تا حکم نهایی را در این پرونده صادر کنند.

وزیر دادگستری و نماینده آفریقای جنوبی در جریان نخستین جلسه این دادگاه تصریح کرد: اسرائیل جنایات و اقدامات کشتار جمعی در فلسطین را از سال ۱۹۴۸ تشدید کرده‌ است. ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده‌ است. قوانین اسرائیل برای تحمیل آپارتاید بر فلسطینیان طراحی شده‌ و ما در آفریقای جنوبی از ابتدا از جنایات نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین آگاه بودیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha