۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85476865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نانوایی‌های زنجان زیر ذره بین نظارت بهداشت محیط قرار گرفتند

زنجان - ایرنا - مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: نانوایی‌های استان زیر ذره بین ناظران بهداشت محیط قرار گرفتند و شکایت‌های دریافتی از آنها نیز در مدت کوتاه بررسی می‌شود.

جلیل نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بر فعالیت نانوایی ها به ۲ روش مشترک و دوره ای انجام می شود و طبق برنامه کارشناسان هر سه ماه یکبار به واحدهای نانوایی استان مراجعه و موارد را به دقت بررسی می کنند.

این مسوول با بیان اینکه نظارت های مشترک با همکاری دستگاه های مرتبط انجام می شود، گفت: در این بازدیدها کارشناسان بهداشت محیط استان بر کیفیت تولید نان نظارت و مشکلات را در چارچوپ قوانین بررسی می کنند و در صورت نیاز به دستگاه متولی ارجاع می دهند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط استان به دستگاه های مورد نیاز مجهز هستند، اظهار داشت: در صورت نیاز مواردی از قبیل میزان نمک مصرفی و خمیره نان مورد بررسی قرار می گیرد.

نصیری گفت: همچنین در صورت نیاز به نمونه برداری، موارد مشکوک به آزمایشگاه ارسال می شود و در صورت تایید تخلف با متصدیان واحد صنفی طبق قانون برخورد می شود.

این کارشناس با اشاره به مهمترین مشکلات گزارش شده در این بازدیدها، گفت: رعایت نشدن بهداشت فردی از سوی متصدیان واحدهای نانوایی و استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز از مهمترین این مشکلات بوده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه واحدهای نانوایی استان از موادی مثل جوش شیرین و بلانکیت استفاده نمی کنند و یا میزان استفاده از آنها به حداقل رسیده است.

به گفته نصیری، شهروندان زنجانی می توانند شکایات خود را در حوزه نانوایی در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت کنند.

هم اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ نانوایی در سطح استان فعال بوده که ۵۰ درصد آنها در شهرستان زنجان مستقر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha