مرد سیاهپوش در کمین رکوردها

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با قهرمانی این تیم در لیگ برتر می‌تواند رکوردهای منحصر به فردی را به نام خود ثبت کند.

به گزارش ایرنا، تیم استقلال تهران دوشنبه شب و در هفته بیست‌و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تیم فولاد خوزستان را با یک گل شکست داد تا یک گام دیگر به فتح جام نزدیک شود. تک گل شاگردان نکونام در این بازی را ایمان سلیمی در دقیقه ۵۸ به ثمر رساند. آبی‌پوشان تهران با این برد ۶۰ امتیاز شدند و بالاتر از دیگر مدعیان، دست برتر را برای فتح جام بیست و سوم دارند.

شاگردان جواد نکونام در صورت برد در سه بازی دیگر لیگ بدون توجه به نتایج پرسپولیس به پنجمین عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ برتر خواهند رسید. چهار عنوان قبلی استقلال با امیر قلعه‌نویی (سه بار) و فرهاد مجیدی کسب شده است. قهرمانی احتمالی نکونام با استقلال می‌تواند او را صاحب رکوردهای متفاوتی در لیگ برتر کند.

مرد سیاهپوش در کمین رکوردها

نخستین قهرمانی در کسوت مربیگری

نکونام یازدهم خردادماه می‌تواند نخستین قهرمانی ایران را در کسوت مربیگری در ایران کسب کند. مرد لالیگایی فوتبال ایران در گذشته سرمربی فولاد خوزستان بود که نتوانست به همراه این تیم لیگ برتر فوتبال ایران را فتح کند. البته نکونام سابقه قهرمانی جام حذفی و سوپر جام فوتبال ایران را با تیم فولاد خوزستان را در کارنامه دارد. این مربی سابقه مربیگری در لیگ یک را نیز دارد و با تیم‌های خونه به خونه و نساجی در لیگ آزادگان حضور داشته است.

نکونام در سال ۱۳۹۷ با نساجی مازندران به عنوان نایب قهرمانی لیگ یک رسید و نماینده مازندران را به لیگ برتر فوتبال ایران رساند. نماینده‌ای که در هفته بیست و هشتم یک بازی حساس برابر استقلال دارد و بسیاری باور دارند که برد در این بازی می‌تواند پل قهرمانی این تیم باشد.

در حال حاضر ساکت الهامی هدایت تیم نساجی را بر عهده دارد و با این تیم توانسته نتایج قابل قبولی بگیرد.

نکونام در دوران بازی نخستین قهرمانی لیگ را با پاس تهران تجربه کرد و بعد از سال‌ها بازی در اسپانیا به استقلال آمد تا دومین قهرمانی خود را در لیگ فوتبال جشن بگیرد. تیم استقلال با گل وی در برابر فولاد خوزستان به قهرمانی لیگ برتر رسید.

مرد سیاهپوش در کمین رکوردها

قهرمانی در سال نخست

مرد لالیگایی فوتبال ایران اگر بتواند استقلال را به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند به نخستین مربی این تیم تبدیل خواهد شد که در سال نخست حضورش آبی‌پوشان را به عنوان قهرمانی خواهد رساند. پیش از نکونام امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی استقلال را به عنوان قهرمانی رساندند. قلعه نویی پس از سه فصل حضور در استقلال نخستین عنوان قهرمانی خود را با این تیم کسب کرد.

فرهاد مجیدی نیز در چند مقطع مختلف هدایت تیم استقلال را بر عهده داشت تا در نهایت استقلال را به عنوان قهرمانی لیگ برتر در دوره بیست و یکم برساند. البته مجیدی در آن فصل یک رکورد منحصر به فرد از خود به جای گذاشت و آن نیز قهرمانی بدون باخت بود.

بهترین رکورد امتیازی

تیم مجیدی در فصل بیست و یکم فوتبال ایران با کسب ۶۸ امتیاز از ۳۰ بازی به عنوان قهرمانی رسید و یک رکورد منحصر به فرد را به نام استقلال ثبت کرد. البته این رکورد در آستانه شکسته شدن قرار دارد زیرا در صورت برد استقلال در سه بازی آخر لیگ تیم جواد نکونام ۶۹ امتیازی خواهد شد و بالاتر از مجیدی به عنوان قهرمانی خواهد رسید.

البته رکورد مجیدی از سوی تیم اوسمار نیز تهدید خواهد شد زیرا برد پرسپولیس در سه بازی آخر می‌تواند سرخپوشان را با استقلال رویایی فرهاد برابر کند. پرسپولیس اکنون ۵۹ امتیاز دارد.

مرد سیاهپوش در کمین رکوردها

بهترین میانگین امتیازی

براساس آمار جدول ادوار لیگ برتر بهترین میانگین امتیازی تمام ادوار لیگ با ۱.۸۲ در اختیار تیم استقلال است و تیم پرسپولیس با میانگین امتیازی ۱.۷۹ در جایگاه دوم قرار دارد. سپاهان نیز با ۱.۷۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. استقلال نکونام در صورتی قهرمانی با امتیاز کامل و رسیدن به ۶۹ امتیاز می‌تواند یک رکورد منحصر به فرد به نام خود ثبت کند.

این تیم در صورت کسب ۶۹ امتیاز این دوره لیگ به میانگین امتیار ۲.۳ خواهد رسید که بالاتر از میانگین امتیازی تمام ادوار لیگ برتر است.

مرد سیاهپوش در کمین رکوردها

بیشترین برد استقلال برای قهرمانی

تیم نکونام در صورت سه برد متوالی و قهرمانی در لیگ برتر می‌تواند بیشترین برد یک فصل را در تاریخ این باشگاه به نام خود ثبت کند. در ادوار گذشته و در فصل پنجم تیم قلعه نویی با ۱۶ برد، ۱۱ مساوی و سه باخت به عنوان قهرمانی رسید. در آن سال استقلال ۵۹ امتیاز کسب کرد. در لیگ هشتم نیز تیم استقلال با قلعه نویی از ۳۴ بازی ۱۹ برد را به دست آورد.

قلعه نویی در قهرمانی سوم با استقلال نیز ۱۹ برد را کسب کرد. تیم مجیدی نیز در فصل بیست و یکم فوتبال ایران نتوانست شمار بردهای یک فصل استقلال را به عدد ۲۰ برساند.

بیشترین برد در یک فصل متعلق به پرسپولیس در فصل نوزدهم است که این تیم موفق به ۲۱ برد شد و با ۶۷ امتیاز به عنوان نخست لیگ رسید.

مرد سیاهپوش در کمین رکوردها

آماری که با تاکتیک استقلال همخوان نیست

استقلال نکونام زیبا بازی نمی‌کند و این واقعیتی است که تمام کارشناسان به آن اذعان می‌کنند اما با وجود سیستم خاص بازی نکونام این تیم آمار بسیار متفاوت با عملکرد درون زمین دارد. تیم نکونام اکنون با ۱۵ گل خورده دومین خط برتر لیگ را در اختیار دارد. تیم پرسپولیس با ۱۴ گل خورده در صدر قرار دارد. همچنین آبی‌پوشان با ۳۷ گل زده دومین خط برتر لیگ به شمار می‌روند و این با ذات فوتبال تدافعی نکونام که کپی از کی‌روش است همخوانی ندارد. استقلال همچنین دومین تفاضل گل برتر لیگ را در اختیار دارد.

در ادوار لیگ برتر بهترین خط حمله با ۷۰ گل زده در اختیار استقلال امیر قلعه‌نویی است. همچنین تیم استقلال بهترین خط دفاعی ادوار لیگ را نیز در اختیار دارد. تیم استقلال در فصل بیست و یکم با فرهاد مجیدی در ۳۰ بازی تنها ۱۰ گل دریافت کرد.

مرد سیاهپوش در کمین رکوردها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha