مفاد قراردادهای معامله املاک و خودرو بازنگری می‌شود

اردبیل- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از اصلاح و بازنگری مفاد قراردادهای مشاوران املاک و خودرو در راستای کاهش اختلاف‌ها در انجام معامله‌های ملکی و خودرویی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، جهانگیر جوانمرد روز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مشاوران املاک و خودرو گفت: بیشترین میزان پرونده‌هایی که در دادگاه‌های حقوقی این استان تشکیل می‌شود، مربوط به اختلاف‌ها و دعواهایی بر سر معامله‌های ملکی و خودرویی است.

وی افزود: از این رو با توجه به رسالت دستگاه قضایی در پیشگیری از وقوع جرم، این معاونت پس از بحث و بررسی راهکارهای گوناگون و تحلیل مفاد قراردادهای آماده مورد استفاده در مشاوران املاک و نمایشگاه‌های خودور نیز شناسایی برخی ایرادها در متن قراردادها، تصمیم بر این شد تا مفاد آنها با همکاری متولیان و صاحب‌نظران حقوقی بازنگری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: پس از پایان بررسی‌ها و جمع‌بندی و تایید نهایی، قراردادهای جدید از سوی اداره‌کل ثبت اسناد و املاک در اختیار اتاق اصناف و اتحادیه‌های مشاوران املاک و نمایشگاه‌های خودرو قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تصویب و اجرا کردن قراردادهای جدید در کنار اینکه از بروز بسیاری اختلاف‌ها و طرح دعوا در دادگاه‌ها جلوگیری می‌کند، در صورت بروز اختلاف احتمالی عاملی موثر در تسهیل دلیل اثبات دعوی خواهد شد و در سرعت‌بخشی به روند رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش زمان دادرسی‌ها نیز بسیار موثر خواهد بود.

جوانمرد اظهار کرد: پیش‌نویس جدید اصلاح و بازنگری شده قراردادهای پیش‌فروش واحدهای مسکونی، مشارکت در ساخت، اجاره‌نامه، مبایعه‌نامه خودرو و املاک در حال تنظیم است و تا سه ماه آینده در اختیار مشاوران املاک و خودروی استان اردبیل قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های مرتبط با بررسی و بازنگری در قراردادهای ملکی و خودرویی به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و فرم نهایی می‌تواند ملاک و الگویی قابل استفاده در سایر نقاط کشور نیز باشد.

حدود ۱۲۰ نمایشگاه خودرو در حال حاضر در اردبیل فعالیت دارند و تعداد مشاوران املاک مجاز نیز ۲ هزار و ۹۱ واحد اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha