۱۵۰ دانش آموز مستعد تیراندازی با کمان در خراسان جنوبی شناسایی شدند

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح استعدادیابی تیراندازی با کمان در شهرستان بیرجند ۱۵۰ دانش آموز دختر و پسر مستعد، شناسایی شدند.

محمد نوروزپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همایش بزرگ استعدادیابی تیراندازی با کمان به مدت یک هفته در بین ۵۲ مدرسه منتخب شهرستان بیرجند و در مقطع دوره دوم دبستان، متوسطه دوره اول و پایه‌های چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم برگزار شد.

وی بیان کرد: در مجموع برای هشت هزار دانش‌ آموز از طریق مدارس دعوتنامه ارسال شد که ۸۰۰ نفر دعوت هیات تیراندازی با کمان را پذیرفتند و در زمان و مکان اعلامی حضور پیدا کردند.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی ادامه داد: این دانش آموزش زیر نظر مربیان استعدادیاب استان مورد بررسی قرار گرفتند، از این تعداد ۱۵۰ نفر به عنوان استعداد ویژه شناسایی و به خانواده‌های آنها اطلاع‌رسانی شد.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر دانش آموزان دختر از رشته تیراندازی با کمان اظهار کرد: از مجموع دانش‌ آموزانی که در این رشته مستعد شناسایی شدند ۶۰ دختر و مابقی پسر هستند.

نوروزپور عنوان کرد: اختتامیه طرح استعدادیابی رشته تیراندازی با کمان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره آموزش و پرورش بیرجند برگزار و به نفرات برگزیده به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این طرح معرفی هر چه بیشتر رشته تیراندازی با کمان در بین خانواده‌ها و دانش آموزان، معرفی ظرفیت‌های هیات استان و پشتوانه سازی برای قهرمانان استان در رشته تیراندازی با کمان است.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی گفت: یکی از مزایای طرح‌های استعدادیابی شناسایی و پرورش قهرمانان در رشته‌های ورزشی است که نمونه موفق در رشته تیراندازی با کمان استان، فرهنگ خداپرست (کلاس یازدهم) است که هفته گذشته عضو تیم ملی شد.

وی بیان کرد: منتخبان طرح استعدادیابی از ابتدای تیر ماه پس از پایان امتحانات مدارس در کلاس‌ها شرکت و به صورت تخصصی و حرفه‌ای رشته تیراندازی با کمان را ادامه خواهند داد.

نوروزپور افزود: افراد علاقه‌مند که نتوانستند در این طرح شرکت کنند می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ به محل تمرین هیات واقع در خیابان معلم نرسیده به میدان مادر مجموعه ورزشی خاتم الانبیا (ص) سایت تخصصی تیراندازی با کمان مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha