۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85476790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ باب نمازخانه بین‌راهی در کشور ساخته می‌شود

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85476790
۳۰ باب نمازخانه بین‌راهی در کشور ساخته می‌شود

اردبیل - ایرنا - ناظر عالی ساخت نمازخانه‌های بین‌راهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۳۰ باب نمازخانه بین‌راهی در نقاط مختلف کشور در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی چینی‌زاده روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد اقامه نماز کشور و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ترویج و توسعه فرهنگ نماز و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای در مجموع ۱۱۰ باب نمازخانه بین‌راهی توسط این سازمان در مناطق مختلف کشور احداث خواهد شد.

وی با اشاره به احداث ۴۰ باب نمازخانه بین راهی توسط این سازمان در سال گذشته بیان کرد: این نمازخانه‌ها کنار راهداری و یا پلیس راه ساخته می‌شود تا در صورت نبود سرمایه‌گذار، نگهداری این پروژه‌ها نیز بر عهده راهداری باشد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی نمازخانه‌های بین‌راهی احداثی برای استفاده معلولان گفت: نمازخانه‌ها با زیربنای ۱۱۰ مترمربع و با بهره‌گیری از نمادهای معماری ایرانی‌، اسلامی در ۲ قسمت مجزا برای خواهران و برادران احداث می‌شود.

ناظر عالی ساخت نمازخانه‌های بین‌راهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: نمازخانه‌های احداثی شامل فروشگاه، سرویس بهداشتی زنانه و مردانه، نمازخانه زنانه و مردانه، وضوخانه زنانه و مردانه، اتاق مادر و کودک، سرایداری و اتاق معلولین است.

چینی‌زاده اظهار کرد: یک باب نمازخانه بین‌راهی در جاده اردبیل - سرچم روبروی پاسگاه پلیس راه خلخال - زنجان با زیربنای ۱۱۰ مترمربع در استان اردبیل در حال ساخت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز گفت: در نمازخانه بین‌راهی اردبیل - سرچم، ایجاد اتاق مادر و کودک برای آسایش و رفاه بیشتر خانواده‌ها در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است.

کلیم‌الله وثوقی افزود: پیش‌بینی می‌شود نمازخانه بین‌راهی اردبیل - سرچم تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در راه‌های ارتباطی استان اردبیل فعال است، اظهار کرد: نظارت ویژه‌ای بر عملکرد این مجتمع‌ها بویژه نمازخانه‌های بین‌راهی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha