اعتبار اضطراری برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از موافقت سازمان مدیریت بحران کشور با پرداخت اعتبار اضطراری برای جبران خسارات ناشی از سیل اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز سه شنبه در تشریح نتایج دیدارش با محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: تامین یک اعتبار ویژه و فوری به منظور پرداخت به خانواده‌های آسیب دیده از سیل در قالب کمک معیشتی از درخواست‌هایی بود که در این نشست مطرح و با موافقت رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همراه شد.

وی با اشاره به خسارت ۵۴ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریالی استان از سیل اردیبهشت امسال، از نگاه مثبت سازمان مدیریت بحران کشور به جبران خسارت‌های سیل اخیر خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بارش‌های قابل توجه اردیبهشت ماه که با توجه به خشکسالی‌های دو دهه استان، خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و دامداران را به همراه داشت، خسارت‌هایی به زیرساخت‌های راه ها، شریان‌های حیاتی (آب، برق، گاز)، مجتمع‌های آبرسانی روستایی، چاه‌های کشاورزی، قنوات، طرح‌های عمران شهری و روستایی، بخش مسکونی وارد کرد.

وی با بیان اینکه دیدار با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای تشریح خسارت‌های وارده انجام شد، اظهار کرد: اداره کل مدیریت بحران استانداری براساس گزارش تیم ارزیابی، مستندات تصویری و مکتوب جامع از خسارت‌ها را آماده کرد که در قالب مکاتبه به سازمان مدیریت بحران ارسال شده و در این دیدار نیز درخصوص گزارش ارسالی توضیحاتی ارائه شد.

قناعت به اولویت بندی‌های صورت گرفته در زمینه پیگیری حوزه‌های آسیب دیده از سیل اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، تعدد و تکثر جامعه برخوردار، بازسازی قنوات، بازگشایی راه‌ها و رفع آسیب اراضی کشاورزی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته و تامین اعتبار ویژه و اضطراری برای جبران این خسارت‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دیدار از دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دعوت شد در اولین فرصت سفری به خراسان جنوبی داشته باشند که با این پیشنهاد موافقت شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رصد میدانی مناطق آسیب دیده، در تسریع روند پاسخگویی به مطالبات استان و تامین اعتبارات جبران خسارت‌ها مؤثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: مهمترین درخواست ما تامین اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌هاست و اهتمام سازمان مدیریت بحران در این زمینه در رفع مشکلات پیش آمده نقش بسزایی دارد.

بنا به این گزارش بر اثر سیل اردیبهشت امسال ۳۶۷ واحد مسکونی روستایی و شهری، ۳۵۳ رشته قنات، تعدادی از بندهای خاکی، سیل بندهای حفاظتی شهری و روستایی و ابنیه راه‌ها خسارت دید و هزار و ۷۸ رأس دام نیز تلف شدند.

براساس گزارش گروه‌های ارزیاب، خسارت‌های وارده به بخش راه بیش از ۳۱ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال، بخش کشاورزی بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال، بخش عمران شهری هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال، بخش عمران روستایی هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال و سایر بخش‌ها بیش از ۲ هزار میلیارد ریال است.

این دیدار با همراهی رئیس مجمع نمایندگان استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران مدیریت بحران در تهران انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha