سلام آقای رئیس جمهور

ساری- ایرنا- طبق اخبار منتشره در بیست و هشتمین روز از دومین ماه سال قطار کابینه سیزدهم در ایستگاه مازندران سرسبز و زیبا، توقفی ۲ روزه خواهد داشت تا رئیس کابینه و برخی اعضای آن، بازدید اجرایی و نظارتی در کوی و برزن استان داشته باشند. بازدیدهایی که آن را در حقیقت باید دومین سفر استانی دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به مازندران نامید.

به گزارش ایرنا، سفر پیش‌رو هیات دولت هر چند کوتاه و ۲ روزه هست اما تجربه چنین سفرهایی این را به ما می گوید که وقتی سفر به بررسی های میدانی و دقیق و نیز به دیدگاه‌های کارشناسانه و موشکافانه متصل باشد آن گاه همین سفر کوتاه، نتایجی بس بزرگ در پی خواهد داشت.

دولت جمهوری اسلامی این اراده مطلوب را در دل خود دارد که سفر اعضایش به استان، نه از سر به ثبت رسیدن چند عکس یادگاری و سوژه سازی برای لنز دوربین ها، بلکه برای حس و لمس درد مردم استان و در ادامه چاره جویی برای کاستن آن درد روی می دهد. دولت سیزدهم که دولتی انقلابی و مردمی نام دارد، رویکردی این گونه را در دستور کار خود قرار داده و سعی دارد بتواند با تمام توان در تحقق آن کوشا باشد.

به نظر می رسد باید به انتخاب چنین ایامی برای سفر استانی دولت به مازندران به صحنه گردانان سفر استانی تبریک گفت. به اعتقاد نگارنده این حسن انتخاب از دو دریچه قابل اعتنا و در خور تامل هست.

یکم: دقیقا چند هفته قبل مازندران شاهد یک جلسه تودیع و معارفه بود. جلسه ای که در آن نماینده عالی قبلی دولت در استان جایش را به نماینده عالی فعلی در استان داد. "سید محمود حسینی پور" که از پاییز ۱۴۰۰ بر صندلی ارشد اجرایی مازندران تکیه زده بود در یک رفت و برگشت مدیریتی، جایش را به "یوسف نوری" داد. حسینی پور اصالتا مازندرانی و از اهالی این استان بود اما نوری مازندرانی نیست و از استانی دیگر آمده است.

همین که دولت سفر به مازندران را بلافاصله بعد از معارفه مدیر جدید ارشد استان قرار داد اولا می تواند برای مدیر غیر بومی یک پیام حمایتی ویژه باشد و نیز برای فعالان و موثران حوزه رسانه ای و سیاسی استان هم این پیام با صدای رساتری بیان شود.

سلام آقای رئیس جمهور

با توجه به چگونگی خداحافظی "یوسف نوری " در لحظات پایانی سال ۱۴۰۱ از کابینه سیزدهم، شاید این ذهنیت در برخی اذهان شکل می گرفت که فضا همکاری او با بخش های دولت فعلی در هاله ای از گرد و غبار هست. این سفر آن هم در حالی که چند روزی از انتصاب نوری نمی گذرد به طور قطع ذهنیت ها را کاملا مدیریت خواهد کرد.

و دوم: در این استان ۲ موضوع کشاورزی و گرشگری بسیار برجسته و ویژه هست. کسانی که با مقوله کشاورزی در استان آشنا هستند به خوبی می دانند که اکنون روزهای آغازین سال جدید زراعی و باغی استان به شمار می آید و همچنین از طرف دیگر مقطع کنونی مقطع مابین تعطیلات نوروز با تعطیلات تابستان هست بنابراین انتخاب این روزها برای سفر استانی دولت هم می تواند برای اهالی زراعی و دامی استان و هم فعالان حوزه گردشگری این نکته را در پی داشته باشد که "سید ابراهیم رئیسی" گوش دولتش را برای شنیدن واگویه های مردمی تیز و شنوا کرده است که همین نکته می تواند انگیزه را دوچندان کند.

و نکته پایانی اینکه قطعا جناب رئیس جمهور به خوبی می‌داند مردم عفیف و شریف مازندران ضمن آن که دل گویه های متنوع و متعددی دارند توقع منطقی آنان این هست که مصوبات سفر فقط در حد یک انشا و نهایت آمدن بر روی خروجی و تارنماهای رسانه ها، نباشد. مصوبات هر چند عالی هم باشد اما اگر عملیاتی نشود نه تنها هیچ فایده ای نخواهد داشت بلکه سوهان روحی برای دریدن اعتماد عمومی به دولت خواهد بود. همچنین باید بر این نکته تاکید کرد که کار و تلاش نیازمند عملیاتی بودن نفرات و به ویژه مدیران هست. به نظر می رسد در این بخش کمیت برخی ها کمی می‌لنگند که باید آچارکشی شوند.

شکرالله رضازاده شرمه

سلام آقای رئیس جمهور

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در سفر قالب استانی مهمان مازندرانی‌ها است.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های هفدهمین سفر رئیس‌ دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha