۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85476579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مانور مشترک عملیات امداد و نجات در بندر دیر برگزار شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85476579
مانور مشترک عملیات امداد و نجات در بندر دیر برگزار شد

بوشهر-ایرنا- رئیس اداره اچ.اس.ایی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور مشترک عملیات امداد و نجات و اطفا حریق در انبار سرپوشیده اداره بندر دیر با موفقیت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نرگس علیپور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مانور مشترک عملیات امداد و نجات و اطفا حریق در انبار سرپوشیده اداره بندر دیر براساس فیلم نامه تعریف شده به مدت یک ساعت و با حضور تمام واحدهای ذیربط به اجرا درآمد.

وی بیان کرد: در این مانور عملیاتی تیم هایی نیز از اداره بندر دیر و آتش نشانی شهرداری دیر حضوری فعال به ثبت رساندند.

رئیس اداره اچ.اس.ایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: هدف از اجرا این مانور ارتقا دانش علمی و تاکتیک عملیاتی، ارزیابی توان تیم های عملیاتی و ایجاد هماهنگی بین واحدهای عملیاتی سایر ارگان ها و همچنین شناسایی نقاط ضعف احتمالی بود.

رئیس ایمنی و آتش نشانی اداره کل بنادر و بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: براساس برنامه مانور پس از به صدا در آمدن زنگ هشدار، اپراتور ایستگاه آتش نشانی بندر دیر متوجه حریق در انبار سرپوشیده شده و همزمان مسئولان انبار نیز در کمترین زمان ممکن با واحد آتش نشانی بندر دیر ارتباط برقرار می کنند.

ایمان زیارتی زاده افزود: در ادامه تیم عملیاتی آتش نشانی با خودرو سنگین «آذر 6» به محل حادثه اعزام شده و همزمان اپراتور نسبت به اطلاع رسانی به سایر واحدهای زیربط اقدام کرد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه مانور یکی از کارگران تخلیه و بارگیری انبار دچار حادثه و مصدومیت شده بود که تیم امداد و نجات با حمایت تیم اطفاء حریق جهت نجات فرد وارد انبار شد.

زیارتی زاده افزود: بلافاصله پس از بیرون آوردن کارگر حادثه دیده در تماس با اورژانس برای انتقال وی به مرکز درمانی اقدام شد.

وی گفت: در ادامه پس از گذشت یک ساعت و انجام موفق مانور در شاخص های تعریف شده پایان مانور مشترک عملیات امداد و نجات و اطفا حریق در انبار سرپوشیده اداره بندر دیر اعلام و نسبت به جمع آوری تجهیزات اقدام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha