استاندار مرکزی: نظارت فرمانداران بر اجرای آزمون‌های نهایی یک تکلیف است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: نظارت فرمانداران شهرستان‌های این استان بر اجرای آزمون‌های نهایی یک تکلیف است که باید در اولویت و مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز سه‌شنبه در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی در اراک با تبریک دهه کرامت، افزود: برگزاری آزمون‌های نهایی متوسطه دوم یکی از موضوعات مهم پیش‌رو است که در سه پایه و به مدت ۲۸ روز در کشور اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: طبق اعلامیه وزیر کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در اجرای مطلوب و ایمن این آزمون‌ها نقش موثری دارند.

استانداری مرکزی ادامه داد: برگزاری این آزمون کار مجموعه دولت است و وزارت آموزش و پروش به تنهایی از عهده آن برنمی‌آید.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: فرمانداری‌ها برای برگزاری موفق این آزمون باید در خط مقدم قرار گیرند، زیرا این طرح کاری است که در ۲ مجلس تصویب و به ۲ دولت ابلاغ شد، اما دولت سیزدهم زیربار اجرای آن رفته است.

وی با بیان اینکه، اجرای این آزمون به عدالت آموزشی نزدیک است، گفت: برای نخستین‌بار در کنکور سال گذشته، سه هزار صندلی شاخص آموزش عالی کشور از ۲ دهک بالای جامعه خارج و به همه استان‌ها تعلق گرفت که اقدام بزرگی انجام شد.

استاندار مرکزی افزود: کل نظام آموزشی با این داستان کنکور تحت تاثیر قرار گرفت و نظام درس ملی کنار گذاشته شد و نظام کنکور جایگزین شد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در برگزاری آزمون‌های نهایی ۲۸ روزه با امکانات محدود همراه است و فرمانداران باید تلاش کنند تا امکانات و تجهیزات مورد نیاز مانند زمان برگزاری انتخابات از سوی دستگاه‌ها، نهادها، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها تامین شود.

وی تصریح کرد: چند حوزه برگزاری آزمون با حکم و مجوز شورای تامین استان مرکزی اضافه شده تا دانش‌آموزان از راه‌های دور مجبور به طی مسافت نشوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: فرمانداران در طول برگزاری این آزمون‌ها باید سرکشی ویژه داشته باشند و امکانات مورد نیاز را رصد و بررسی کنند تا به بهترین شکل ممکن این طرح اجرا شود.

مخلص‌الائمه یادآور شد: انتخابات در استان مرکزی با سلامت کامل و در یک مرحله برگزار شد و باید تلاش شود تا حداکثر هماهنگی از ناحیه بخش دولت با نمایندگان منتخب مجلس در استان صورت گیرد.

وی گفت: نمایندگان مجلس، منتخب مردم در خانه ملت هستند و برای موفقیت آنها باید هرکاری در توان باشد صورت گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: هم‌افزایی و همدلی فعلی بین نمایندگان منتخب مردم شهرستان‌های مختلف استان، امید بخش رفع مشکلات است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: هرگونه تغییر و تحول مدیر دستگاه‌ اجرایی در شهرستان‌های استان مرکزی باید با اطلاع فرمانداران صورت گیرد و هر مدیری که جابه‌جا می‌شود باید بلافاصله جایگزین آن مستقر شود و نباید دستگاهی بلاتکلیف باشد.

وی اظهار کرد: برقراری ارتباط چهره به چهره مدیران کل استان مرکزی با مردم در شهرستان‌های مختلف وظیفه فرمانداران است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی بر سَرکشی مستمر فرمانداران از پروژه‌های سفر دولت به استان تاکید کرد و گفت: اتمام این پروژه‌ها از اولویت‌های مهم است و برای این طرح‌ها اعتبارات خوبی تزریق شده است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: رویکرد فرمانداران دولت‌های گذشته حرکت نبود، زیرا پول و بودجه‌ای هم برای اجرا نداشتند اما با اعتبارات و اقدامات خوب دولت سیزدهم، فرصتی برای پشت میزنشستن فرمانداران وجود ندارد و این قشر باید نهایت بهره‌گیری را از فرصت خدمت‌گذاری به کار گیرند.

وی تصریح کرد: مطالبات انباشته مردم زیاد است و البته ناترازی‌های انباشته نیز در کشور فراوان است و باید تلاش شود تا مطالبات اولویت‌دار مردم محقق شود و برای رفع مشکلات به برگزاری یک یا ۲ جلسه بسنده نشود و این مهم تا رسیدن به نتیجه در قالب برگزاری سلسله جلسات ادامه یابد.

استاندار مرکزی افزود: برنامه‌ای در دولت تحت عنوان «ایران‌یار» با مسئولیت وزارت کشور و محوریت شناسایی اجرای طرح‌های مختلف با اولویت از نگاه مردم مطرح است که فرمانداران باید خود را برای اجرای آن آماده کنند.

مخلص ‌الائمه بیان کرد: اطلاع رسانی دقیق در خصوص این طرح با اعلام ساز وکارهای آن از سوی وزارت کشور، انجام می‌شود.

وی گفت: نیاز است فرمانداران اولویت‌های مردم را برای اجرا و حل مشکلات مختلف شناسایی کنند.

استاندار مرکزی به مسئله جمعیت نیز پرداخت و اظهار کرد: این موضوع مثل بقیه موضوعات و مسایل نیست و رهبر معظم انقلاب فرمودند که وضعیت جمعیت در کشور دهشتناک است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: استان مرکزی در زمینه جمعیت جایگاه خوبی نسبت به استان‌های دیگر ندارد و نیاز است اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی گفت: ۹ شهرستان استان مرکزی در خصوص جوانی جمعیت به صورت جدی وارد میدان شده‌اند و سایر شهرستان‌ها هم متوقف نیستند اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور، بیان کرد: برگزاری این اردو نیز جزو اولویت‌های استان است، بسیج و آموزش و پرورش خوب وارد شده‌اند اما برخی شهرستان‌ها عملکرد ضعیف‌تری دارند که فرمانداران باید این مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: برگزاری این اردوها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی، خنثی سازی توطئه دشمنان، افزایش نشاط اجتماعی و ارتباط با قشر جوانان و نوجوانان دارد.

در نشست فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان مرکزی با استاندار این استان مسایل و مشکلات مختلف بحث و بررسی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha