پاکدل: باید نگاه خود را نسبت به مربی خارجی اصلاح کنیم/ از بازیکنان تیم ملی گله دارم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هندبال گفت: از دو هفته آینده به دنبال بررسی انتخاب گزینه‌های خارجی هستیم اما باید نگاه خود را نسبت به مربی خارجی اصلاح کنیم.

به گزارش ایرنا، علیرضا پاکدل امروز سه‌شنبه در نشست خبری فدراسیون هندبال درباره وضعیت تیم ملی، اظهار داشت: در بخش بزرگسالان، سال کذشته سال خوبی نبود و فضای بزرگسالان در آسیا به سمتی رفته که ۸ کشور برای کسب سکو و سهمیه جهانی می‌جنگند. در ۷ سال گذشته در بحث کسب سهمیه جهانی و سکو موفق نبودیم. اگر در انتخابی المپیک شرکت کردیم برای این بود تا در قهرمانی آسیا امادگی بیشتری داشته باشیم. ما در سه دوره بازی‌های آسیایی مدال نگرفتیم. سال خوبی را پشت سر نگذاشتیم. روند تیم ما نسبت به هانگژو مثبت بود و کمک کرد تا در قهرمانی آسیا با اختلاف کمتری ببازیم. هشت تیم در آسیا می‌جنگند و فاصله‌های آنها خیلی بیشتر شده است.

وی افزود: این موضوع کار ما را خیلی سخت می‌کند. در مقطعی خلایی در هندبال ما در پشتوانه‌سازی به وجود آمد و نتوانستیم جایگزینی برای برخی از بازیکنان داشته باشیم. ما پشتوانه‌سازی نکردیم. یا باید نگاه مقطعی یا باید نگاه بلند مدتی داشته باشیم. اگر زیر بنا را درست نکنیم ساختمان مستحکمی نداریم و ما ضمن نگاه کرده به رده بزرگسالان به رده پایه هم نگاه می‌کنیم که می توانند در آینده نزدیک تیم رویایی می‌سازند و قطب هندبال آسیا می‌شوند.

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: ما دیدیم نیاز داریم تا در بخش پایه از مربی خارجی استفاده کنیم. ما از یک مربی دروازه‌بان‌های مصری استفاده می‌کنیم تا بتوانیم پایه‌ها را مستحکم کنیم. بلافاصله پس از پایان لیگ اردوی تیم ملی بزرگسالان را تشکیل می‌دهیم و با وجود آنکه رویدادی امسال نداریم اما اردو را برگزار می‌کنیم و به تورنمنتی آنها را اعزام کنیم.

پاکدل تصریح کرد:‌ در مورد کادر هم ضمن اینکه شاید از بدنه فعلی یک یا دو نفر بررسی کردیم، آسیب‌شناسی کردیم و بخشی از مشکلاتی مربوط به کادر فنی و بازیکنان بود و از دو هفته آینده به دنبال بررسی انتخاب گزینه‌های خارجی هستیم اما باید نگاه خود را نسبت به مربی خارجی اصلاح کنیم و از طرفی مربیان داخلی هم گزینه خواهند بود و کار را رها نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: تیم نوجوانان ما دو اردوی تدارکاتی با بلاروس و روسیه و ترکیه داشت و یکماه دیگر نوجوانان به تورنمنت چندجانبه مجارستان خواهند رفت.

پاکدل درباره بودجه فدراسیون هندبال گفت: از زمانی که کیومرث هاشمی وزیر ورزش وارد فضای ورزش کشور شد، شبانه روز تلاش می‌کند و با توجه به اینکه کارشناس ورزش بوده، هم ایرادها را می‌شناسد هم به فضای ورزش آرامش می‌دهد. رئیس جمهور عنوان کرد که تنها دستگاه اجرایی کشور که رشد ۹۰ درصدی بودجه داشت، وزارت ورزش بود و این مهم با حضور هاشمی محقق شد. امروز در هندبال به جایگاهی رسیدیم که ۱۰ تیم ملی داریم و توانستند سهمیه بگیرند. تلاش کردیم عدد خوبی را برای هندبال بگیریم و هاشمی تلاش کرد در بخش تخصیص این اتفاق بزرگی برای هندبال کشور باشد. 

وی ادامه داد: در هیات اجرایی درباره دستمزد المپین‌ها صحبت کردیم. المپینی که تلاش کرده و به سهمیه رسیده شاید انصاف نباشد که از الان به آن ورزشکار حقوق دهیم و بعد ورزشکار اگر فردا کسب سهمیه کند حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان را از دی ماه دریافت می‌کند و بلافاصله حقوق نمی‌گیرد. حمایت ویژه‌ای از دوومیدانی دارد صورت می‌گیرد. به فدراسیون‌ها هم روزی ۳ میلیون حتی در رشته‌هایی که حریف تمرینی دارند، پرداخت می‌شود تا در بحث برگزاری اردو شرایط خوبی را برای ورزشکار برقرار کنند.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: عده‌ای سوابق وسلین وویوویچ را زیر سوال بردند اما هنوز یکی از مربیان بزرگ هندبال است. او نتوانست خودش را با شرایط کشور ما تطبیق دهد. ما فرصتی برای آوردن مربی خارجی در سال گذشته نداشتیم و اگر می‌آوردیم پول خود را دور می‌ریختیم و نتیجه هم خوب نمی‌شد و زمان نداشتیم تا مربیان خارجی را رصد کنیم.

پاکدل اضافه کرد: بی‌انصافی است که بگوییم در هندبال اتفاقی نمی‌افتد. سال قبل نوجوانان پسر ما جزو هشت تیم برتر در مسابقات جهانی کرواسی شدند. بزرگسالان هر رشته ورزشی ویترین هر رشته ورزشی است و آیا درختی که پای آن هرچیزی می‌ریزند، در دو سال به ثمر می‌نشیند؟

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: اگر نگاه من به هندبال مقطعی باشد، خیانت کرده‌ام. در مردان آسیا کار ما بسیار سخت شده است. ما توان این را داریم تا یکماه در فرانسه اردو بزنیم؟ فوتبال ما که هندبال بند انگشت کوچک آن هم نمی‌شود در جام ملت‌ها چه عملکردی داشت؟ والیبال افت کرده و رشته‌های توپی افت کرده‌اند زیرا ما در بحث اعزام به دلیل تعداد زیاد بازیکنان دچار مشکل می‌شویم. ما در رده بزرگسالان واقعا مشکل داریم و شاید عملکرد خوبی در سال گذشته نداشتیم. من نقد و گله به بازیکنان تیم ملی دارم و انتظار زیادی از آنها در قهرمانی اسیا داشتم تا جهانی شوند. در پایه برنامه‌ریزی می‌کنیم و نگاه ما به آینده است. داریم تلاش می‌کنیم هندبال در آینده از لحاظ بازیکن دچار مشکل نشود. در مربیگری هم همین کار را کردیم و امروز کسانی که بازیکنان خوبی بودند از آنها در کادر فنی استفاده می‌کنیم. سال قبل اتفاقاتی افتاد و یکی از باشگاه‌ها بازیکنان ما را عدم نیاز زد و سقف قراردادها سه سال پایین آمد اما در بخش دختران شرایط خوب است. در مردان ریزش داشتیم. به احتمال زیاد اختتامیه لیگ اول خرداد برگزار می‌شود. 

وی افزود: متولی هندبال در هر استان، هیات هندبال استان است و وظیفه فدراسیون نیست تا به دنبال تیم در تهران باشد اما در این سال‌ها تلاش کردیم تا این نقیصه را برطرف کنیم. داشتن تیم در تهران خیلی به هندبال کمک می‌کند. ما یکماهی هست که با علی جوادی مدیر کل ورزش و حوانان استان تهران این موضوع را مطرح کردیم. به تنهایی نمی‌توانم یک تیم از تهران در لیگ برتر پیدا کنیم و اگر در تهران تیم داشته باشیم شرایط تیم ملی هندبال بهتر می شود. به لیگ برتر امسال امیدواریم. 

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: وزیر ورزش محبت کرد و مبلغی را برای میزبانی مسابقات نوجوانان آسیا کمک کرد. در هندبال سه سال متوالی میزبانی را کسب کردیم و قول می‌دهیم این میزبانی‌ها را به صورت مستمر داشته باشیم. این مبلغ به اداره کل ورزش فارس پرداخت شده و وزیر به صورت اختصاصی به میزبانی کمک کرده است. در جوانان هم به دنبال میزبانی بودیم اما در لحظه آخر میزبانی را به اردن دادند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha