۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85476406
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

میش چشم به‌راه به بره‌اش رسید + فیلم

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85476406
میش چشم به‌راه به بره‌اش رسید + فیلم

ساوه - ایرنا - مدیرعامل انجمن حافظان محیط زیست ساوه و زرندیه گفت: بره‌ای که در منطقه شکار ممنوع خرقان زرندیه از مادرش جدا شده بود با تلاش دوستداران محیط زیست به آغوش مادرش بازگشت.

مهدی فرقانی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال اولین مورد جدایی نوزاد حیات وحش از مادر در منطقه شکار ممنوع خرقان زرندیه شب گذشته اتفاق افتاده بود افزود: این اتفاق در اولین روزهای آغازین فصل زاد و ولد حیات وحش در ساوه و زرندیه نگرانی ها برای ادامه این سهل انگاری ها را بیشتر از گذشته کرده است.

وی افزود: عصر روز گذشته یکی از اعضای فعال این انجمن در تماسی از پیدا شدن یک نوزاد میش وحشی در نزدیکی روستای بلوبند زرندیه گزارش داد که شبانه با هماهنگی های انجام شده این بره برای نگهداری و اقدامات مراقبتی به ساوه منتقل شد.

فرقانی پور اضافه کرد: بر اساس اعلام عضو فعال این انجمن، هنگام گشت زنی در طبیعت منطقه خرقان، این بره را در دست یکی از چوپانان مشاهده کرده که وی در حال انتقال آن به خانه بود.

وی بیان کرد: هرچند چوپان مدعی شده آن را پیدا کرده اما صبح امروز بررسی های بیشتر برای روشن شدن علت اصلی این اتفاق از سوی این انجمن آغاز شد و در اتفاقی نادر بره در مکان پیدا شده به آغوش مادرش که در انتظار او بود بازگشت.

فرقانی پور افزود: تلاش می شود با فرهنگ سازی بیشتر از بروز اتفاقات مشابه در راستای حفاظت از تنوع گونه های جانوری این منطقه شکار ممنوع جلوگیری شود.

مدیرعامل انجمن حافظان محیط زیست ساوه وزرندیه با بیان اینکه جدا کردن حیوانات از حیات وحش بزرگترین ظلم در حق طبیعت است خاطر نشان کرد: هرچند نوزادان حیات وحش پس از آنکه دست انسان به آنها بخورد مادر از قبول انها امتناع می کند اما در قدم اول تلاش برای بازگرداندن آنها به زادگاهشان را انجام می شود که در صورت عدم موفقیت، نوزادان توسط تیمارگر تا زمان بازگشت به طبیعت، نگهداری می شود.

فرقانی پور با تاکید بر اینکه مردم ا ز دست زدن و نزدیک شدن به حیوانات به ویژه در فصل بهار (فصل زاد و ولد) خودداری کنند گفت: جانوارانی که توسط انسان تغذیه و نگهداری شده اند جز ضعیف ترین ها هستند و در طبیعت دوام نمی آورند در ارتفاع انروز از این وضعیت جلوگیری شد.

منطقه شکار ممنوع خرقان با ۴۷ هزار هکتار مساحت از زیستگاه‌های حفاظت شده مشترک بین شهرستان‌های ساوه و زرندیه است که نیمی از مساحت آن معادل ۲۲ هزار هکتار در حوزه شهرستان ساوه قرار دارد.

اخبار مرتبط

  • نقشِ وَشق

    نقشِ وَشق

    ساوه - ایرنا - ۱۲ سال از حضور وَشق در ساوه می گذرد و امروز در کنار تمام حمایت‌ها برای حفظ و…

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha