۴۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های اضطراری تامین آب مشهد نیاز است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ۴۵ هزار میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل طرح‌های اضطراری تامین آب مشهد و گذر از تنش آبی در سال جاری نیاز است.

حسین اسماعیلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون ۱۷طرح با همکاری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای گذر از شرایط تنش آبی این کلانشهر در دست اجراست.

وی اضافه کرد: مصوبه ای از سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار ملی به این طرح ها ابلاغ شده اما هنوز نقدینگی آن اعلام نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد در دست اجراست و در صورت تخصیص اعتبار اجرای آن‌ها سرعت می گیرد.

اسماعیلیان افزود:بارندگی ها نیز تاثیر چندانی در آبگیری سدهای خالی مشهد نداشته و همچنان مدیریت مصرف توسط شهروندان بسیار ضروری است.

کلانشهر مشهد با ۴۶ درصد کمبود آب در تابستان پیش رو و ادامه روند خشکسالی مواجه است.

هم اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد "دوستی، ارداک، طرق و کارده" تامین می شود و حدود هفت درصد از حجم ذخیره سدهای مشهد دارای آب است.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت "خشکسالی شدید" و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت "خشکسالی بسیار شدید" است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha