تامین‌اجتماعی حامی برنامه‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری است

تهران -ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان به‌عنوان بزرگترین و فراگیرترین بیمه اجتماعی کشور حامی برنامه‌های جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری است و در این حوزه موضعی فعال دارد. در این زمینه غرامت بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی در بازدید از غرفه «خانواده ما» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، افزود: یکی از چالش‌های اساسی کشور که در سال‌های گذشته به آن پرداخته شده و سیاستگذاری‌های دقیقی نیز مبتنی بر حل این چالش در ارکان مختلف نظام حاکمیت صورت گرفته، بحث جمعیت و خانواده است.

وی ادامه داد: سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه اجتماعی در کشور با پوشش بیش از نیمی از جمعیت، خدمات بسیار متنوعی ارائه می‌دهد. یکی از رویکردهای اصلی در این سازمان این است که در حل چالش‌ها و مسائلی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مأموریت سازمان تامین‌اجتماعی مرتبط است، حضور مؤثری داشته باشیم.

ناپایداری منابع صندوق‌ها یکی از چالش‌های پیش روی این سازمان است

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جامعه تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند، ناپایداری منابع صندوق‌ها را یکی از چالش‌های پیش روی این سازمان دانست که بخشی از آن متأثر از تغییرات هرم جمعیت بوده است.

وی با اشاره به اولویت تمرکز بر توسعه پوشش بیمه‌ای‌، افزود: حدود ۲.۵ میلیون نفر در دو سال گذشته به جمع خانواده بزرگ تامین‌اجتماعی اضافه شدند. این توسعه پوشش بیمه‌ای در عمل ضمن تحقق بخشی از مأموریت این سازمان مبنی بر توسعه پوشش بیمه‌ای، منابع پایداری نیز برای سازمان ایجاد کرده است.

موسوی گفت: طبیعتاً یکی از مولفه‌های مهمی که علاوه بر چالش‌های معمول باید به آن می‌پرداختیم، بحث فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده بود. این موضوع در بند ۸ سیاست‌های ابلاغی کلی تامین‌اجتماعی که در ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ابلاغ شد نیز یکی از تکالیفی بود که در این حوزه رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرمودند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، توسعه خدمات در حوزه خانواده و فرزندآوری را از جمله موضوعات قابل توجه کشور دانست و گفت: هم به جهت تأثیر جمعیت بر ورودی صندوق‌ها و اثر مستقیم آن بر وضعیت پایداری صندوق و هم به جهت تأثیراتی که جمعیت فعال و مولد بر رشد اقتصادی کشور دارد؛ موضوع جمعیت باید از جهات مختلف مدنظر و مورد توجه همه نهادهای کشور باشد.

موسوی درباره غرفه «خانواده ما» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب، پویش فرهنگی «خانواده ما» طراحی شد که در آن به بحث خانواده، فرزندآوری و اقتضائاتی که در قالب سیاست‌های کلان آمده، توجه شده است.

وی با اشاره به تمرکز سازمان تامین‌اجتماعی بر موضوعات جمعیتی در نمایشگاه امسال ادامه داد: برگزاری این رویداد پیش‌کاری‌هایی را می‌خواهد که بیش از یک سال است که همکاران ما در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای در این زمینه فعال بوده و ضمن بررسی‌های پژوهش‌محور، تولیدات خوبی داشتند که توانستند آنها را به این نمایشگاه برسانند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود: همکاران ما برای برگزاری این رویداد بازدیدهایی از بخش‌های مختلف کشور داشتند و این رویداد، اقدامی بسیار جالب بود که امیدواریم بتوانیم با وظیفه‌ای که در این زمینه داریم برای بیمه‌شدگان و همه آحاد جامعه، زمینه توجه به خانواده را که محوری‌ترین نهاد اجتماعی در رویکرد فرهنگی و دینی ما ایرانیان است؛ داشته باشیم و آن فاصله‌هایی که به‌عنوان آسیب خانواده طی سال‌های گذشته مورد شناسایی قرار گرفته را تا جایی که بتوانیم جبران کنیم.

تامین‌اجتماعی حامی برنامه‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری است

ایام پرداخت غرامت بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است

موسوی با بیان اینکه اقدامات حوزه بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی، گفت: یکی از کارهای بسیار خوب و اثرگذار در قالب قانون جوانی جمعیت، بحث افزایش ایام پرداخت غرامت بارداری بود که از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت و از این موهبت همه بانوان در راستای فرزندآوری استفاده کردند و جبران غرامتی که صورت می‌گیرد عمدتاً به سمت غیرحضوری شدن خدمات سوق یافته است.

وی افزود: همچنین سقف سه نفری که برای افراد تحت پوشش و تحت تکفل بیمه‌شدگان و بازنشستگان در گذشته وجود داشت را برداشتیم و بخشی از خدمات حمایتی بیمه‌ای را برای همه افراد تحت پوشش با این رویکرد که فرزندآوری را تقویت می‌کند، فراهم کردیم.

خدمات ناباروری

وی گفت: اقدام خوب دیگر خدمات ناباروری است که خدمات بسیار گرانقیمتی است و با پوشش بیمه‌ای ۱۰۰درصد که در قالب تعرفه دولتی بود همه خدمات تحت پوشش نظام بیمه درمانی سازمان تامین‌اجتماعی قرار گرفت و تلاش می‌کنیم این مسیر ارائه و توسعه خدمات در مسیر اجرای بند ۸ سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی در حوزه خانواده، تکریم خانواده و فرزندآوری افراد تحت پوشش را بیش از پیش در کانون توجه داشته باشیم.

تلفیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فرهنگ بیمه‌ای

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به طرح ویژه این سازمان برای تلفیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فرهنگ بیمه‌ای گفت: استقبال خوبی در ثبت‌نام طرح بیمه‌دانشجویان و زنان خانه‌دار صورت گرفته و این فرصت تا پایان ایام نمایشگاه وجود دارد تا بیمه‌شدگان جدید ذیل این دو طرح با عقد قرارداد از هدیه ویژه سازمان تأمین اجتماعی و امکان بن خرید کتاب ۴۰۰ هزار تومانی استفاده کنند

به گزارش ایرنا، سازمان تامین‌اجتماعی همزمان با برپایی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از هدیه ویژه این سازمان به افرادی که در طول دوره برگزاری نمایشگاه کتاب، به جمع بیمه‌شدگان این سازمان در طرح بیمه دانشجویان و طرح بیمه دختران و زنان خانه‌دار می‌پیوندند، خبر داده است.

در پویش در حال اجرای این سازمان در نمایشگاه کتاب؛ با هدف حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی همچنین تشویق قشر بزرگ و فرهیخته دانشجویان و نیز دختران و بانوانی که محوریت اصلی خانواده را در فرهنگ ایرانی اسلامی تشکیل می‌دهند؛ هر فرد که در دوران برگزاری نمایشگاه (۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت)، برای نخستین بار نسبت به عقد قرارداد در یکی از طرح‌های بیمه دانشجویان یا بیمه زنان خانه‌دار و دختران اقدام کند؛ مشروط به پرداخت حق بیمه خود تا پایان خرداد ۱۴۰۳؛ مشمول هدیه ویژه این سازمان در قالب بن خرید ۴۰۰ هزار تومانی کتاب ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد شد که از طریق سامانه فروش مجازی نمایشگاه (book.icfi.ir) قابل استفاده است.

بیش از سه هزار بیمه‌شده جدید در چند روز ابتدایی نمایشگاه کتاب شامل دانشجویان و بانوان خانه‌داری به جمع خانواده بزرگ تامین‌اجتماعی پیوستند.

غرفه سازمان تامین‌اجتماعی در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران، با محوریت توسعه پوشش بیمه‌ای و نیز مشارکت این سازمان در اجرای راهبردهای جوانی و افزایش جمعیت، در این نمایشگاه فعالیت دارد.

سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم»، از چهارشنبه ( ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز شد و تا ۲۹ اردیبهشت برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha