۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85476316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شیخ صبری خواهان بسیج عمومی برای مقابله با یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی شد

تهران-ایرنا- در پی فراخوان برخی گروه های شهرک نشین تندرو برای یورش به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس و بالا بردن پرچم های رژیم صهیونیستی در داخل آن، شیخ عکرمه صبری رئیس هیات عالی اسلامی در قدس امروز سه شنبه خواهان بسیج عمومی فلسطینیان برای مقابله با آن شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه العربی الجدید، گروههای شهرک نشین تندرو از شهرک نشینان خواستند که در مراسم سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی (یوم النکبه) که قرار است از ساعت ۱۲ امشب آغاز شود، شرکت کنند.

۱۵ مه ۱۹۴۸ میلادی سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی پس از آواره کردن مردم فلسطین از خانه و کاشانه خود است و فلسطینی ها آن را یوم النکبه (روز نکبت) می نامند.

در پاسخ به این فراخوان‌ها شهرک نشینان صهیونیست، شیخ عکرمه صبری رئیس هیات عالی اسلامی در شهر قدس در گفت‌وگو با العربی الجدید خواستار دفاع از مسجدالاقصی و محافظت از آن در برابر طرح‌ها و برنامه های شهرک نشینان تندرو شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم فلسطین و حامیان مسجدالاقصی اجازه نخواهند داد که حرمت این مکان مقدس هتک و به آن تعرض شود.

شیخ عکرمه صبری هشدار داد که دادن مجوز بالا بردن پرچم اشغالگران از سوی این پلیس در داخل مسجدالاقصی منجر به بدتر شدن اوضاع خواهند شد.

از سوی دیگر، راسم عبیات تحلیلگر رسانه‌ای و سیاسی تاکید کرد که بالا بردن صدها پرچم رژیم صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصی تحولی بسیار خطرناک است.

وی گفت: چنین گامی بسیار خطرناک است و یک اقدام نمادین به ویژه برای گروه شهرک نشین تندروی «بیدینو» به شمار می رود؛ گروهی که خواستار یورش به مسجد الاقصی بوده و همانطور که در ادبیات و متن‌های این گروه آمده است، آن‌ها خواستار خارج کردن کنترل مسلمان بر مسجدالاقصی و بردن آن تحت سیطره به شهرک نشینان هستند.

راسم عبیدات در ادامه از سازمان اوقاف اسلامی خواست با چنین اقدامی که منجر به تنش‌های گسترده می‌شود مقابله کند.

گروه شهرک نشین تندروی بیدینو اخیرا اعلام کرد که ۵۰۰ نفر از طرفداران این گروه قصد دارند در روز یوم النکبه در داخل مسجدالاقصی پرچم های رژیم صهیونیستی را بالا ببرند.

این درحالی که یک گروه یهودی دیگر موسوم به «زنانی به خاطر هیکل» ادعایی نیز خواستار یورش به مسجدالاقصی شدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست اخیرا نیز در عید پسح با حمایت پلیس این رژیم به مسجدالاقصی یورش بردند و اقدامات تحریک آمیز انجام دادند.

امروز ۱۴ می سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

در چنین روزی در سال ۱۹۴۸ میلادی نظامیان انگلیسی از خاک فلسطین خارج و برپایی رژیم صهیونیستی اعلام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha