کاخ سفید: بخشی از کمک‌های نظامی جدید آمریکا این هفته به اوکراین می‌رسد

تهران- ایرنا- جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه واشنگتن واقعاً در تلاش است تا سرعت تحویل تسلیحات جدید به اوکراین را افزایش دهد، گفت: بخشی از کمک‌های نظامی جدید واشنگتن این هفته به کی‌یف می‌رسد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از اوکراین اینفو، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اذعان به اینکه تاخیر در ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، این کشور را در تنگنا قرار داده است، افزود: قصد داریم با سرعت بخشیدن به ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، این کشور را از تنگنایی که در مقابله با ارتش روسیه در آن قرار گرفته است، خارج کنیم.

سالیوان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برخی از تجهیزات و مهمات جنگی بسته جدیدی که روز جمعه (۱۰ می / ۲۰ اردیبهشت) اعلام کردیم، این هفته به میدان نبرد خواهد رسید.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه با اشاره به تلاش گسترده ایالات متحده برای تسریع در امر ارسال تسلیحات به اوکراین، خاطر نشان کرد: اما این بدان معنا نیست که هر هفته بسته جدید کمک نظامی به کی‌یف ارسال خواهیم کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر گفته بود: در چند روز آینده ارسال تجهیزات به اوکراین، شامل پدافند هوایی، مهمات برای سامانه‌های راکت توپخانه‌ای و خودروهای زرهی را آغاز خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان این ادعا که این اقدام به طور مستقیم در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است، تصریح کرد: همانطور که ماه‌ها در مورد آن صحبت کرده‌ام، کمک به اوکراین به طور مستقیم به نفع امنیت ملی ایالات متحده است.

بایدن درباره تاثیر کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، گفت: اوکراین اراده و توان پیروزی در جنگ در برابر روسیه را دارد و ارسال این تسلیحات دستیابی به این مهم را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha