شیرآقایی: تیم ملی ووشو پوست‌اندازی می‌کند/ ترس را به جان چینی‌ها انداختیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی ووشو ایران در بخش ساندا گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا در ماکائو پوست‌اندازی خواهیم داشت. باتجربه‌ها نیاز به استراحت دارند و بهترین فرصت است تا جوانگرایی کنیم.

کیوان شیرآقایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، تصریح کرد: این مسابقات سطح فنی بالایی داشت و رقابت‌های جذابی را شاهد بودیم. نسبت به گذشته، به تعداد کمی از نفرات سهمیه حضور مستقیم در اردو را دادیم که تنها مدال‌آور بازی‌های آسیایی بودند.

وی افزود: این تصمیم باعث شد تا پیکارهای قهرمانی کشور بسیار جذاب دنبال شود. نکته قابل توجه این بود که استان‌های بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته صاحب مدال شدند. همچنین نفراتی که به تازگی از رده سنی جوانان به بزرگسالان آمدند، عملکرد چشمگیری داشتند و مدال طلای چند وزن را از آن خود کردند.

شیرآقایی با بیان اینکه اردوهای تیم ملی از هفتم خردادماه آغاز می‌شود، توضیح داد: بازی‌های بریکس روسیه را در پیش داریم که باید در آن شرکت کنیم و سه ماه دیگر نیز پیکارهای قهرمانی آسیا در ماکائو برگزار خواهد شد. بر این اساس، می‌بایست ترکیب تیم ملی را زودتر مشخص کنیم.

وی در مورد عملکرد تیم ساندای ایران در مسابقات انتخابی جام‌جهانی که چندی پیش در چین برگزار شد، گفت: نتیجه مناسبی بود و توانستیم بعد از حدود ۲ سال، طلسم‌شکنی کنیم و سانداکاری از چین را آن هم در خانه خودش شکست دهیم. این موفقیت توسط ووشکار ۱۸ ساله ما (سهیل موسوی) به دست آمد که ۲ سال قبل قهرمان جوانان جهان شد و به طور قطع آینده درخشانی دارد.

سرمربی تیم ملی ووشو با بیان اینکه اردوی مشترک با چینی‌ها نیز مفید بود، ادامه داد: در تمریناتی که با آنها داشتیم، عملکرد بچه‌های ما تا حدی خوب بود که ترس را به جان چینی‌ها انداخت.

وی با اعلام این خبر که برخی نفرات باتجربه در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نخواهند یافت، عنوان کرد: قطعا در مسابقات آسیایی ماکائو پوست‌اندازی خواهیم داشت. باتجربه‌ها نیاز به استراحت دارند و بهترین فرصت است تا جوانگرایی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha